Chcesz zatrudnić pracowników?
Chcesz porozmawiać z nami o swoich potrzebach rekrutacyjnych?
Nie wszystkie firmy mają świadomość, że najlepsi pracownicy poszukują czegoś więcej, niż tylko dobrze płatnej posady. Szukanie pracy jest jak rezerwacja hotelu – bierzemy pod uwagę nie tylko sam fakt, że mamy gdzie przespać noc, ale także widok z okna, atmosferę i jakość usług. Dla pracownika liczy się nie tylko wysokość wynagrodzenia – to właśnie dlatego niewłaściwie prowadzone działania employer branding mogą kosztować cię utratę najlepszych kandydatów. Jeśli nie chcesz, by tak się stało, lepiej weź sobie do serca 4 poniższe lekcje. Dowiedz się, czego unikać, jeśli chcesz skutecznie zarządzać swoją marką jako pracodawcy.
Najbardziej wiarygodna opinia na temat firmy pochodzi od osób, które aktualnie w niej pracują. Jeśli twoi pracownicy nie są zadowoleni, z pewnością podzielą się swoimi odczuciami ze światem. Dzięki mediom społecznościowym i stronom z opiniami o pracodawcach, kandydaci będą mogli bez problemu dowiedzieć się wszystkiego, co obecni pracownicy sądzą o twojej firmie. Traktuj ich więc dobrze, by nie pokazali ci czerwonej kartki.
Jeśli chcesz utrzymać wizerunek uczciwej i godnej zaufania firmy, lepiej mów otwarcie o swoich słabych stronach, zanim odkryje je ktoś inny. Przykładowo, firmy takie jak Google lub Apple przyznają, że ich problemem jest mała różnorodność personelu i co roku donoszą, jakie postępy udało im się poczynić w tym obszarze.
Pracodawcy, których marka jest naprawdę silna, nie muszą udowadniać tego na każdym kroku. Zamiast tego prezentują swoich pracowników i ich osiągnięcia, a także środowisko pracy i perspektywy kariery. Jeśli chcesz uczyć się od najlepszych, zobacz, jak komunikuje się z kandydatami Microsoft.
Pokusa używania języka pełnego skomplikowanych wyrażeń i złożonych zdań jest ogromna. Banki, biura księgowe i kancelarie prawne chcą się zaprezentować jako poważne, godne zaufania organizacje. Chociaż takie podejście może okazać się skuteczne w komunikacji z klientami, to jeśli chcesz przyciągnąć uwagę przyszłego pracownika, nie zaszkodzi nieco humoru i luzu.
Chcesz porozmawiać z nami o swoich potrzebach rekrutacyjnych?
Kluczowe informacje na temat wynagrodzeń w poszczególnych sektorach i trendów na rynku pracy.