Nie wszystkie firmy mają świadomość, że najlepsi pracownicy poszukują czegoś więcej, niż tylko dobrze płatnej posady. Szukanie pracy jest jak rezerwacja hotelu – bierzemy pod uwagę nie tylko sam fakt, że mamy gdzie przespać noc, ale także widok z okna, atmosferę i jakość usług. Dla pracownika liczy się nie tylko wysokość wynagrodzenia – to właśnie dlatego niewłaściwie prowadzone działania employer branding mogą kosztować cię utratę najlepszych kandydatów. Jeśli nie chcesz, by tak się stało, lepiej weź sobie do serca 4 poniższe lekcje. Dowiedz się, czego unikać, jeśli chcesz skutecznie zarządzać swoją marką jako pracodawcy.

Zadbaj o to, by twoi pracownicy cię polecali

Najbardziej wiarygodna opinia na temat firmy pochodzi od osób, które aktualnie w niej pracują. Jeśli twoi pracownicy nie są zadowoleni, z pewnością podzielą się swoimi odczuciami ze światem. Dzięki mediom społecznościowym i stronom z opiniami o pracodawcach, kandydaci będą mogli bez problemu dowiedzieć się wszystkiego, co obecni pracownicy sądzą o twojej firmie. Traktuj ich więc dobrze, by nie pokazali ci czerwonej kartki.

Nie ukrywaj wszystkich swoich problemów

Jeśli chcesz utrzymać wizerunek uczciwej i godnej zaufania firmy, lepiej mów otwarcie o swoich słabych stronach, zanim odkryje je ktoś inny. Przykładowo, firmy takie jak Google lub Apple przyznają, że ich problemem jest mała różnorodność personelu i co roku donoszą, jakie postępy udało im się poczynić w tym obszarze.

Informacja

Mów o ludziach, nie o swojej firmie

Pracodawcy, których marka jest naprawdę silna, nie muszą udowadniać tego na każdym kroku. Zamiast tego prezentują swoich pracowników i ich osiągnięcia, a także środowisko pracy i perspektywy kariery. Jeśli chcesz uczyć się od najlepszych, zobacz, jak komunikuje się z kandydatami Microsoft.

Informacja

Nie odstraszaj kandydatów korpomową

Pokusa używania języka pełnego skomplikowanych wyrażeń i złożonych zdań jest ogromna. Banki, biura księgowe i kancelarie prawne chcą się zaprezentować jako poważne, godne zaufania organizacje. Chociaż takie podejście może okazać się skuteczne w komunikacji z klientami, to jeśli chcesz przyciągnąć uwagę przyszłego pracownika, nie zaszkodzi nieco humoru i luzu.

Video

Jeśli szukasz pracy, odwiedź sekcję „dla kandydatów”.
CV przesłane w tym formularzu nie będą rozpatrywane.

Rekrutuj z Michael Page

Dołącz do ponad tysiąca czytelników!
Otrzymuj bezpłatny newsletter z cotygodniową porcją porad.