Aby wyróżnić się na rynku pracy, potraktuj siebie jak markę – postaw na personal branding! Pomyśl o markach, które lubisz. Czym wyróżniają się na tle innych? W jaki sposób komunikują się z klientem i przyciągają jego uwagę? Każda marka ma osobowość, która albo przyciąga konkretną osobę, albo ją odpycha. Ostatecznym celem jest zbudowanie świadomości marki i zaufania do niej oraz zachęcenie klientów do nabywania sygnowanych przez nią produktów i usług.

Jak prowadzić działania w obszarze personal brandingu?

W okresie poszukiwania pracy staraj się myśleć o sobie jako o „produkcie”, który chcesz sprzedać na rynku pracy. Twoją marką personalną jest twoja osobowość, umiejętności, kompetencje i doświadczenie, które musisz jak najlepiej zaprezentować potencjalnym pracodawcom. Aby stworzyć wizerunek specjalisty i eksperta, musisz nauczyć się zarządzać swoją marką i nabyć umiejętności marketingowe, dzięki którym przyciągniesz uwagę pracodawców. W dużym uproszczeniu - rekrutacja jest jak wizyta na ulicy handlowej lub w supermarkecie, podczas której wszystkie marki walczą o wyróżnienie się na tle dużej konkurencji. Zareklamuj się odpowiednio poprzez CV i rozmowę kwalifikacyjną – to są twoje kanały komunikacji z pracodawcami. Zrób wszystko, aby dopracować te dwa elementy do perfekcji. Jak zbudować silną markę osobistą? Oto kilka wskazówek:

1. Określ grupę docelową

Twoje działania marketingowe na rynku pracy będą bardziej skuteczne, jeśli twój przekaz trafi bezpośrednio do pracodawców, którymi jesteś zainteresowany. Dokonaj rzetelnego researchu: przejrzyj strony internetowe i kanały społecznościowe oraz artykuły w prasie branżowej, aby lepiej poznać specyfikę działalności danego pracodawcy i jego głównych konkurentów. Przeanalizuj opis stanowiska pracy, aby dokładnie ustalić, jakiego pracownika dana firma poszukuje. Te wytyczne podpowiedzą ci, jak zbudować swoją markę osobistą.

2. Podkreśl wartość swojej marki

Na czym polega wyjątkowość twojego personal brandingu? Co wyróżnia cię spośród setek innych kandydatów? Jaki jest twój „znak firmowy”? Być może jest to unikatowe połączenie umiejętności i doświadczeń. A może kombinacja profilu zawodowego z zainteresowaniami i oryginalnym hobby? W budowaniu swojej marki bierz pod uwagę te czynniki, które pozwolą ci jak najlepiej sprzedać się na rynku pracy. Bądź produktem, na który wśród pracodawców jest popyt.

3. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

Każda marka ostrożnie i w przemyślany sposób dobiera słowa i język komunikacji w kreowaniu swojego wizerunku. Każde słowo opisujące produkt czy usługę jest ważne i może mieć ogromny wpływ na jej postrzeganie. Odpowiadając na konkretną ofertę pracy, posłuż się starannie dobraną terminologią. Określ słowa kluczowe, które są charakterystyczne dla danej branży lub dla stanowiska, na które aplikujesz. Używaj tylko tych słów, które są najbardziej adekwatne. W ten sposób wykreujesz wizerunek eksperta w danej dziedzinie i dokładnie takiej osoby, jakiej szuka pracodawca.

4. Lśnij!

Wiele marek oferuje podobne lub takie same usługi czy produkty, ale tylko niektóre przemawiają do klienta na tyle, by je kupić. Bądź więc kandydatem, który lśni na tle innych. Pamiętaj, że nie jesteś wyłącznie zbiorem swoich doświadczeń zawodowych – liczy się także osobowość i umiejętności miękkie. Zainteresowania i hobby również składają się na twoją markę osobistą. Podczas rekrutacji bądź interesujący i wyróżniaj się swoim indywidualizmem.

Sprawdź nasze najnowsze oferty pracy i znajdź taką, która idealnie do ciebie pasuje!