Michael Page Poland Logo

Język

  • English

Main menu

  • Home
  • Kandydat+

    Poszukiwanie pracy

    • Poszukiwanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • Wyślij CV

    Porady dla kandydatów

    • Szukanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • CV i social media
    • Rozmowa kwalifikacyjna
    • Rozwój i awans
    • Zmiana pracy
    • Work-Life-Balance

    Kariera w PageGroup

    • Praca w Polsce
    • Praca w Polsce
    • Praca w Barcelonie

    Szukaj ofert

  • Pracodawca+

    Kontakt

    • Rekrutuj z Michael Page
    • Rekrutuj z Michael Page
    • Twój Partner rekrutacyjny

    Porady dla pracodawców

    • Rekrutacja i selekcja
    • Przeglądy Wynagrodzeń
    • Rekrutacja i selekcja
    • Rozwój i retencja
    • Budowanie zaangażowania
    • Nasze usługi

    Nasze specjalizacje

    • Nasze specjalizacje
    • Banking & Financial Services
    • Digital & e-Commerce
    • Engineering
    • Finance & Accounting
    • Handel detaliczny
    • Healthcare & Life Sciences
    • Human Resources
    • Information Technology
    • Procurement & Supply Chain
    • Property & Construction
    • Sales & Marketing
    • Shared Services Centres
    • Tax & Legal
  • Artykuły i publikacje+

    Porady dla kandydatów

    • Szukanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • CV i social media
    • Rozmowa kwalifikacyjna
    • Rozwój i awans
    • Zmiana pracy
    • Work-Life-Balance

    Dla mediów

    • Informacje dla mediów
    • Badania i publikacje
    • Przegląd wynagrodzeń 2020
    • Trend Watch
    • Trendy Rynkowe

    Porady dla pracodawców

    • Rekrutacja i selekcja
    • Rekrutacja i selekcja
    • Rozwój i retencja
    • Budowanie zaangażowania
    • Nasze usługi

    Specjalizacje

    • Finanse i księgowość
    • Finanse i księgowość
    • Informatyka
    • Marketing i Digital
  • O nas+

    O nas

    • O nas
    • Michael Page
    • Page Executive
    • PageGroup
    • Inwestorzy
    • Top Employer 2020
    • Poznaj nasze centrum usług wspólnych w Barcelonie

    Proces Rekrutacyjny

    • Jak nasz konsultant może pomóc Ci znaleźć pracę?
    • Jak nasz konsultant może pomóc Ci znaleźć pracę?
    • Najczęściej zadawane pytania
    Join PageGroup
  • Praca w PageGroup+

    Dołącz do PageGroup

    • Poznaj PageGroup
    • Dlaczego my
    • Twoja rola
    • Wykorzystaj swoje umiejętności
    • FAQs
    • Aplikuj Teraz
  • Kontakt+

    Kontakt

    • Kontakt
    • Kontakt
    • Wyślij CV
    • Podziel się opinią
Zaloguj się
Zapisane oferty (0)

Język

  • English
Zapisane oferty (0)
Zaloguj się
Zaloguj się
Search for a job

Jesteś tutaj

Strona główna>Porada>Porady dla pracodawców >Rekrutacja i selekcja > Praca zdalna stanie się dla nas nową rzeczywistością

Praca zdalna stanie się dla nas nową rzeczywistością

Nasze doświadczenie w pracy zdalnej w ostatnim czasie to dopiero początek. Wraz z rozwojem rzeczywistości wirtualnej i robotyzacji jesteśmy w przededniu kolejnej rewolucji. Praca zdalna z dowolnego miejsca na świecie stanie się nową normą w najbliższej przyszłości.

Wyobraź sobie: Twoja siedziba znajduje się w Amsterdamie, ale Twoi pracownicy mieszkają we Francji, Niemczech, Indiach lub Chinach i zawsze komunikują się w miejscu pracy za pomocą wirtualnej rzeczywistości. Ten przyszły scenariusz jest mniej futurystyczny, niż się wydaje.

W tej chwili trudno jest stworzyć prawdziwego ducha zespołu, gdy wszyscy pracują w różnych lokalizacjach. Nawet wideokonferencje nie są zbliżone do spotkań twarzą w twarz lub burzy mózgów, podczas gdy zespół jest fizycznie w tym samym pokoju.

Wszystko to zmieni się wraz z rozwojem wirtualnej rzeczywistości, przynajmniej tego się spodziewamy. Gdy tylko technologia będzie dalej rozwijana, będzie można przejść przez wirtualne biuro, wspólnie uczestniczyć w spotkaniach, usiąść przy stole z kolegami, a nawet odkryć najnowsze plotki biurowe przy wirtualnym ekspresie do kawy.

Jest to jedno z niezliczonych osiągnięć technologicznych, które nie tylko podbije naszą pracę, ale także ogólnie politykę kadrową firm. Znaczące będą także konsekwencje wynikające z rekrutacji i selekcji nowych pracowników.

Jakie będą konsekwencje najnowszych osiągnięć technologicznych dla branży rekrutacyjnej?

Jako rekruterzy będziemy musieli zacząć myśleć nieszablonowo. Gdy jeden z naszych klientów szuka odpowiedniego kandydata, oferujemy najlepszych ludzi dostępnych w akceptowalnej odległości od miejsca pracy. W związku z technologią, tworzy się aktualnie sytuacja, w której Ci najlepsi ludzie nie muszą pracować blisko miejsca pracy; mogą także pracować z Japonii, Południowej Afryki, Indii czy z innego dowolnego kraju. 

Firmy już opracowują rozwiązania w tym kierunku, dbając o tak zwane centra usług wspólnych, które obsługują wiele biur w Europie lub na całym świecie z jednego miejsca. Pracownik administracyjny lub informatyk nie pracuje wówczas tylko w jednym i tym samym biurze, ale łączy się z jednej dowolnej lokalizacji w Barcelonie lub Niemczech. Główną różnicą jest to, że nikt nie będzie pracował stacjonarnie w tym samym miejscu w przyszłości. Doprowadziłoby to do zupełnie nowej dynamiki, której dokładnych konsekwencji jeszcze nie znamy.

Jakie są zalety dla pracodawców?

Główną zaletą są oszczędności. Gdy wszyscy pracują w środowisku wirtualnym, firmy potrzebują tylko ułamka potrzebnej im powierzchni biurowej. Ponadto może to być również rozwiązanie problemu starzenia się; kiedy nie ma już znaczenia, gdzie ktoś pracuje, potrzeba dobrego personelu może być rozwiązana o wiele łatwiej.

Jednak największą zaletą dla firm jest to, że będą mieli do dyspozycji większą grupę utalentowanych ludzi. W wirtualnym środowisku pracy znacznie łatwiej byłoby wykorzystać ten talent. 

Jakie wyzwania napotkają firmy w przyszłości przy rekrutacji odpowiednich kandydatów?

Największym wyzwaniem jest to, że wybór stanie się tak duży, że firmy nie będą już widzieć kogo wybrać. Kiedy zaczniesz rekrutować odpowiednich kandydatów na całym świecie, od jakich kryteriów byś zaczął? 

Czy wartość dodana agencji rekrutacyjnej, takiej jak PageGroup, zmienia się?

Tak, to już się zmieniło, kiedy Internet zaczął być powszechnie używany. W erze przed internetem naszą wartością dodaną było poszerzenie bazy danych. W tej chwili każdy może kontaktować się z kandydatami za pośrednictwem LinkedIn, Facebooka lub innych kanałów mediów społecznościowych. Naszą wartością dodaną jest to, że posiadamy wiedzę i doświadczenie, aby wybrać trzech lub czterech kandydatów z tej ogromnej grupy, którzy odpowiadają konkretnym potrzebom firmy. Naszym wyzwaniem nie jest tylko znalezienie odpowiedniego kandydata, ale upewnienie się, że dobrzy kandydaci i nasi klienci faktycznie zaczną współpracę. Aby tak się stało, inwestujemy w długoterminowe relacje zarówno z naszymi klientami, jak i kandydatami. W przyszłości zainwestujemy w to jeszcze bardziej.

Jakie konsekwencje ma robotyzacja dla branży rekrutacyjnej?

Dzięki robotyzacji absolutnie łatwiej będzie dokonać pierwszej selekcji kandydatów na podstawie kryteriów, takich jak wykształcenie i doświadczenie zawodowe. Korzystając z odpowiedniego oprogramowania, można łatwo odczytać i zinterpretować duże ilości życiorysów i baz danych. Do ostatecznego wyboru kandydatów nadal potrzebujemy konsultanta, który faktycznie siądzie przy stole i porozmawia z kandydatem. Przy wyborze kandydatów ważne są także wszelkiego rodzaju czynniki emocjonalne i osobiste. Dlatego czynnik ludzki wciąż pozostanie ważny w branży rekrutacyjnej.

Poszukujesz utalentowanych kandydatów? Skontaktuj się z nami już dziś!

 

 
Poprzedni artykuł
10 wskazówek - jak poprawić swoją wielozadaniowość
Czytaj artykuł
Następny artykuł
Q1 2020: Kandydaci starają się nabyć nowe umiejętności
Czytaj artykuł
Jeśli szukasz pracy, odwiedź sekcję „dla kandydatów”.
CV przesłane w tym formularzu nie będą rozpatrywane.

Rekrutuj z Michael Page

 

Tematy

  • Porady dla kandydatów
  • Porady dla pracodawców
  • Specjalizacje
  • Trendy rynkowe

Popularne artykuły

Popularne artykuły

  • 8 cech prawdziwego lidera
  • Rozmowa kwalifikacyjna – 10 trudnych pytań
  • Jak profesjonalnie zrezygnować z pracy?
  • Jak przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną?
  • Jak wdrożyć nowego pracownika? 5 kluczowych wskazówek
  • Pytania, które pozwolą sprawdzić kompetencje kandydata
Michael Page Poland Logo
  • Dołącz do nas na FacebookDołącz do nas na Facebook
  • Dołącz do nas na LinkedInDołącz do nas na LinkedIn

Przydatne linki

  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
  • Podziel się opinią
  • Polityka plików cookie
  • Regulamin korzystania ze strony
  • Kraj/region

Nasze specjalizacje

  • Bankowość, Usługi Finansowe i Ubezpieczenia
  • Customer Service
  • Doradztwo strategiczne i konsulting
  • Executive Search
  • Handel Detaliczny i Moda
  • Informatyka
  • Inżynieria i produkcja
  • Księgowość, Audyt, Podatki, Doradztwo i Skarb
  • Logistyka
  • Marketing i Digital
  • Nieruchomości, Budownictwo
  • Opieka Zdrowotna/Life Sciences
  • Prawo
  • Sprzedaż
  • Wsparcie Biura i Biznesu
  • Zakupy i Łańcuch Dostaw
  • Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
 

Centrum pracodawcy

  • Rekrutuj z Michael Page

O Michael Page

  • Informacje dla inwestorów
  • Strona korporacyjna

Michael Page International (Poland) Sp. z o.o. (nr licencji agencji zatrudnienia: 6359), ul. Złota 59, 00-120 Warszawa, NIP: 525-23-45-586, Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydzial KRS, Nr KRS 0000241698, Kapitał zakładowy: 3.620.000 zł

© Michael Page (2020)