Rozpoczęcie nowej pracy jest zazwyczaj ekscytującym wydarzeniem. Ciesząc się pierwszym dniem w biurze, upewnij się, że zrobisz dobre pierwsze wrażenie jako doświadczony profesjonalista. Aby to się udało, musisz być dobrze zorganizowany i zadawać odpowiednie pytania.

Przygotowanie się na pierwszy dzień w nowej pracy jest bardzo istotne. Dowiedz się czegoś więcej o firmie i rozpocznij pracę z ogólnym planem działania, aby od początku budować swój sukces. Jako od doświadczonego profesjonalisty, będzie się od ciebie wymagać nowych pomysłów i świeżej perspektywy. Aby zagwarantować ci, że zrobisz dobre wrażenie, przygotowaliśmy 5 porad dotyczących pierwszego dnia w twojej nowej pracy.

Krok 1: Przygotuj się, by odpowiednio się przedstawić

Bez wątpienia w pierwszym dniu poznasz szerokie grono osób i z pewnością zapomnisz większości ich imion. Prócz osoby, która prowadziła twoją rekrutację, reszta zespołu nie będzie nic o tobie wiedzieć, więc przygotuj krótki przegląd swojego doświadczenia i umiejętności oraz ewentualnie informację o tym, czym będziesz zajmować się w firmie. Jako doświadczony specjalista, możesz zostać poproszony o wyjaśnienie kluczowych obowiązków na swoim poprzednim stanowisku, prezentując je przed gronem kierowników. Sporządź listę swoich osiągnięć, włączając w to projekty, które pomogłeś zrealizować i oszczędności oraz zyski, które zostały dzięki temu osiągnięte. Bądź pewny siebie, opowiadając o swojej roli i doświadczeniu, które masz do zaoferowania.

Krok 2: Sprawdź ponownie, czym zajmuje się firma i na jakim rynku działa

Odwiedź stronę firmy i zbierz tak wiele informacji, jak to możliwe, o tym, czym się zajmuje organizacja i na jakim rynku operuje. Spróbuj określić przyszłe sukcesy lub obszary, w których może wystąpić konflikt. Kim są konkurenci i czy robią coś inaczej?

Krok 3: Przygotuj się na pierwsze spotkanie ze swoim szefem

Miej przygotowane pytania. Wiesz, czego się od ciebie oczekuje, czas więc na to, by „wgryźć się” w specyfikę każdego zadania, które nie do końca rozumiesz. Dowiedz się, jakie są krótkofalowe i długofalowe oczekiwania twojego menedżera i jakiego wsparcia potrzebujesz, aby je spełnić. Zdobądź wiedzę na temat dynamiki działania zespołu – tak, aby wiedzieć, kogo o co poprosić i w jaki sposób budować relację z kluczowymi osobami w firmie. 

Krok 4: Zaplanuj pytania, które zadasz swoim kolegom

Pierwszego dnia będziesz miał wiele pytań, bądź więc proaktywny i dobrze zorganizowany, by otrzymać na nie właściwe odpowiedzi. Jakie są twoje obowiązki, co dobrze działa, jakie są niektóre wyzwania i jakie kluczowe projekty mają miejsce? Podziel pytania na kategorie i upewnij się, że rozmawiasz z właściwymi ludźmi, by dostać odpowiedzi, których potrzebujesz.

Krok 5: Zadbaj o organizację pracy i omów kluczowe aspekty ze swoim szefem

Upewnij się, że masz wszystko, co pozwoli ci rozpocząć pracę najlepiej, jak to tylko możliwe. Potwierdź takie sprawy, jak to, komu podlegasz; upewnij się, że wykonałeś całą „papierkową robotę” i masz przy sobie wszystkie potrzebne dokumenty.

Jeśli chcesz porozmawiać z jednym z naszych konsultantów rekrutacyjnych, skontaktuj się z lokalnym biurem Michael Page już dziś. Aby przeczytać więcej wskazówek na temat kariery – od satysfakcji z pracy po budowanie osobistej marki – odwiedź nasze centrum porad dla kandydata.

Dołącz do ponad tysiąca czytelników!
Otrzymuj bezpłatny newsletter z cotygodniową porcją porad.