Jeśli chcesz przyciągnąć do swojej firmy kandydatów z naprawdę najwyższej półki, powinieneś zastanowić się, co tak naprawdę motywuje oraz inspiruje ich do związania swojej przyszłości z tym, a nie innym pracodawcą. Aktywne promowanie wartości, którymi kieruje się firma, kultury, którą wyznaje i możliwości, które otwiera przed swoimi pracownikami, pozwoli potencjalnym kandydatom ocenić, czy to miejsce pracy warte jest ich uwagi. Talent acquisition, czyli pozyskiwanie talentów przez firmy może odbywać się na różne sposoby. Istnieje jednak kilka elementów, które są szczególnie ważne dla najbardziej ambitnych pracowników:

Wspólnota wartości

Najlepsi specjaliści z branży dokonując wyboru pracodawcy biorą pod uwagę zgodność ich osobistych przekonań z wartościami, którymi na co dzień kieruje się dana firma. Warto więc wyraźnie komunikować na zewnątrz takie postawy jak: dbałość o obsługę klienta, kreatywność i innowacyjność, wrażliwość na sprawy społeczne czy też dążenie do bycia liderem rynku. Pomyśl, czy kultura korporacyjna obowiązująca w firmie nagradza pracę zespołową czy współzawodnictwo? Indywidualizm czy raczej konformizm? Promowanie wartości przyświecających działalności firmy pomoże ci przyciągnąć osoby o podobnych zapatrywaniach, a także zwiększy prawdopodobieństwo znalezienia właściwych kandydatów.

Unikatowa wartość marki pracodawcy (EVP)

Najlepsi specjaliści chcą wiedzieć, czym twoja firma wyróżnia się na tle konkurencji. Co kryje się za twoją marką? Jaka kultura i jaki zestaw wartości stoi za twoimi działaniami? W jaki sposób doceniasz i nagradzasz osiągnięcia swoich pracowników? Jakie wyzwania czekają na najlepszych? Zastanów się, jak wyglądają takie kwestie, jak: możliwość rozwoju kariery, konkurencyjność wynagrodzenia, równowaga pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym (work-life balance) czy też stabilność firmy. Zadbaj o promocję wyżej wymienionych elementów za pomocą strony firmowej, narzędzi PR-owych, reklam oraz informacji przekazywanych ustnie. Dzięki tym działaniom, potencjalny kandydat przekona się, że oferujesz znacznie więcej niż inni i skieruje swoje kroki wprost do twojej firmy.

Nienaganna reputacja

Najpopularniejsze firmy pracują nie tylko nad rozpoznawalnością swojej marki, lecz także nad uzyskaniem jak najlepszej reputacji na rynku. Z kolei najbardziej rozchwytywani pracownicy przed zatrudnieniem się w danej firmie używają swoich kontaktów, by dowiedzieć się, jak naprawdę wygląda sytuacja w przedsiębiorstwie. Czy wizerunek pracodawcy pokrywa się z jego prawdziwym, nielukrowanym obrazem. Zastanów się, czy twoi pracownicy są ambasadorami firmy czy jej krytykami? Praca nad zaangażowaniem i motywacją twojego zespołu jest niezwykle ważna (w perspektywie przyciągania najzdolniejszych kandydatów), ponieważ to właśnie obecni pracownicy są potężnym źródłem informacji na temat twojej firmy. To oni każdego dnia wystawiają ci referencje.

Perspektywy rozwoju

Dla najlepszych z najlepszych możliwość rozwoju, zarówno osobistego jak i zawodowego, ma kluczowe znaczenie. Jeśli osoby te mają wybór, to zdecydują się na pracodawcę, który przedstawi im obiecującą ścieżkę kariery oraz zapewni możliwość rozwijania umiejętności. Czy możesz zaoferować tym kandydatom szkolenia i perspektywy rozwoju? Jasne kryteria wzrostu oraz awansu? Projekty, które będą nie tylko odpowiednio doceniane, lecz także stanowić będą dla nich prawdziwe wyzwanie? Tworzenie atmosfery sprzyjającej rozwijaniu się i zdobywaniu wiedzy pozwoli z jednej strony na większe zaangażowanie obecnych pracowników, a z drugiej – umocni twój wizerunek atrakcyjnego pracodawcy.
Jeśli szukasz pracy, odwiedź sekcję „dla kandydatów”.
CV przesłane w tym formularzu nie będą rozpatrywane.

Rekrutuj z Michael Page

Dołącz do ponad tysiąca czytelników!
Otrzymuj bezpłatny newsletter z cotygodniową porcją porad.