Coraz więcej pracowników oczekuje możliwości wykonywania pracy poza biurem. Wśród Polaków perspektywa home office najwięcej zwolenników znajduje wśród młodych pracowników, którzy oczekują również odmiennego podejścia do sposobu zarządzania pracą niż wielu ich kolegów z dłuższym stażem.

Mimo wszystko home office nie jest jeszcze standardem. Dla wielu osób praca z domu przez wiele dni czy tygodni jest zupełnie czymś nowym i stawia wyzwania w zakresie komunikacji, dostosowania się i wydajności. Aby pomóc Ci w dostosowaniu się do nowego sposobu działania, opracowaliśmy siedem najważniejszych wskazówek, jak zachować motywację podczas pracy z domu.

1.  Stwórz swoje miejsce do pracy

Pierwszym krokiem niezbędnym do wdrożenia home office jest stworzenie miejsca pracy w swoim domu oraz zapewnienie podstawowego sprzętu wyposażonego w programy, z których korzystamy na co dzień w biurze lub dostępu online do firmowego środowiska pracy. Dzięki temu każdy z nas będzie mógł szybko komunikować się z zespołem i przeprowadzać telekonferencje. Dobrze jest również upewnić się, że posiadamy szybkie łącze internetowe.

Jeśli Twoje miejsce pracy znajduje się przed telewizorem lub polega na leżeniu w łóżku, prawdopodobnie będziesz nieproduktywny.

Jeśli masz wolny pokój lub gabinet, wykorzystaj to i stwórz swoją przestrzeń biurową.

2. Ubierz się jak do pracy

Chociaż spędzenie całego dnia w dresie może być kuszące, pamiętaj, aby się odpowiednio ubrać i przygotować. To sprawi, że poczujesz się bardziej rozbudzony i gotowy do poradzenia sobie z wyzwaniami. Warto pamiętać, że pracownik, który korzysta z home office, nadal jest formalnie w pracy.

3. Zorganizuj swój dzień

Jeśli wyznaczysz sobie jasne cele na nadchodzący dzień, istnieje większe prawdopodobieństwo, że pozostaniesz skoncentrowany i dotrzymasz wszystkich terminów. Skorzystaj z listy zadań, które musisz wykonać i zaznacz te, które już wykonałeś.

4. Zarządzaj swoimi zadaniami

Jeśli masz wiele do wykonania, duży projekt lub masz dużo zadań administracyjnych w tym samym czasie, może to być stresujące. Jeśli pracujesz z domu i poświęcasz wiele czasu na wykonanie niektórych zadań administracyjnych, spróbuj podzielić je na części, które można wykonać w ciągu dnia lub tygodnia. Planowanie i mapowanie obciążenia pracą w ten sposób powinno uchronić Cię przed przytłoczeniem.

5. Porozmawiaj z kolegami

Nie zapomnij o swoich współpracownikach, którzy pracują z domu lub w biurze. Ważne jest, aby przypomnieć sobie, że jesteś w pracy, dzwoniąc do swojego szefa, w celu podsumowania zadań lub do kolegów, aby porozmawiać z nimi o statusie projektu. To sprawi, że poczujesz się bardziej związany z tym, co dzieje się aktualnie w firmie.

6. Pamiętaj o przerwach

Przerwy są bardzo ważnym elementem zwiększającym wydajność. Jeśli nie pozwolisz sobie na odpoczynek i regenerację sił w ciągu dnia, możesz poparzyć się popołudniu. Pamiętaj, aby wziąć pełną przerwę na lunch i starać się trzymać z dala od komputera w tym czasie. Poczujesz się odprężony, gdy wrócisz do swojego biurka, aby poradzić sobie z wyzwaniami w ciągu dalszej pracy.

7. Nagradzaj siebie

Może Cię to zmotywować, wiedząc, że musisz wykonać zadanie i wysłać je do swojego przełożonego w określonym terminie.

Ten niewielki impuls może dać Ci to, czego potrzebujesz, aby przejść do następnego zadania i utrzymać motywację.

Brak utrzymania odpowiedniego poziomu motywacji w pracy może być stresujące. Ważne jest, aby się obserwować i kontrolować, kiedy nie pracujesz skutecznie i omówić wszelkie problemy ze swoim przełożonym lub współpracownikami.

Michael Page ma ponad 40-letnie doświadczenie w rekrutacji, co sprawia, że możemy doradzić Ci w wielu aspektach życia zawodowego i pracować z Tobą, aby rozwinąć Twoją karierę. Jeśli szukasz nowych możliwości lub przedyskutowania swoich opcji, skontaktuj się z jednym z naszych konsultantów rekrutacyjnych już dziś.

Dołącz do ponad tysiąca czytelników!
Otrzymuj bezpłatny newsletter z cotygodniową porcją porad.