Michael Page Poland Logo

Język

  • English

Main menu

  • Home
  • Kandydat+

    Poszukiwanie pracy

    • Poszukiwanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • Wyślij CV
    • Proces Rekrutacyjny

    Porady dla kandydatów

    • Szukanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • CV i social media
    • Rozmowa kwalifikacyjna
    • Rozwój i awans
    • Zmiana pracy
    • Work-Life-Balance

    Kariera w PageGroup

    • Praca w Polsce
    • Praca w Polsce
    • Praca w Barcelonie

    Szukaj ofert

  • Pracodawca+

    Kontakt

    • Rekrutuj z Michael Page
    • Rekrutuj z Michael Page
    • Twój Partner rekrutacyjny

    Porady dla pracodawców

    • Rekrutacja i selekcja
    • Przeglądy Wynagrodzeń
    • Rekrutacja i selekcja
    • Rozwój i retencja
    • Budowanie zaangażowania
    • Nasze usługi

    Nasze specjalizacje

    • Nasze specjalizacje
    • Banking & Financial Services
    • Digital & e-Commerce
    • Engineering
    • Finance & Accounting
    • Handel detaliczny
    • Healthcare & Life Sciences
    • Human Resources
    • Information Technology
    • Procurement & Supply Chain
    • Property & Construction
    • Sales & Marketing
    • Shared Services Centres
    • Tax & Legal
  • Artykuły i publikacje+

    Porady dla kandydatów

    • Szukanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • CV i social media
    • Rozmowa kwalifikacyjna
    • Rozwój i awans
    • Zmiana pracy
    • Work-Life-Balance

    Dla mediów

    • Informacje dla mediów
    • Badania i publikacje
    • Przegląd Wynagrodzeń 2021
    • Trend Watch
    • Trendy Rynkowe
    • E-book: Zdalne prowadzenie procesów rekrutacyjnych

    Porady dla pracodawców

    • Rekrutacja i selekcja
    • Rekrutacja i selekcja
    • Rozwój i retencja
    • Budowanie zaangażowania
    • Nasze usługi

    Specjalizacje

    • Finanse i księgowość
    • Finanse i księgowość
    • Informatyka
    • Marketing i Digital
  • O nas+

    O nas

    • O nas
    • Michael Page
    • Page Executive
    • PageGroup
    • Inwestorzy
    • Top Employer 2021
    • Poznaj nasze centrum usług wspólnych w Barcelonie

    Proces Rekrutacyjny

    • Jak nasz konsultant może pomóc Ci znaleźć pracę?
    • Jak nasz konsultant może pomóc Ci znaleźć pracę?
    • Najczęściej zadawane pytania

    Dołącz do PageGroup

  • Praca w PageGroup+

    Dołącz do PageGroup

    • Poznaj PageGroup
    • Dlaczego my
    • Twoja rola
    • Wykorzystaj swoje umiejętności
    • FAQs
    • Aplikuj Teraz
  • Kontakt+

    Kontakt

    • Kontakt
    • Kontakt
    • Wyślij CV
    • Podziel się opinią
Zaloguj się
Zapisane oferty (0)

Język

  • English
Zapisane oferty (0)
Zaloguj się
Zaloguj się
Search for a job

Jesteś tutaj

Strona główna>Porada>Porady dla kandydatów >CV i social media >9 elementów CV, na które zwracają uwagę pracodawcy

9 elementów CV, na które zwracają uwagę pracodawcy

career_advice-cv_cover_letter-9-things-employers-look-cv
Twoje CV powinno w ciągu kilku sekund przykuć uwagę rekrutera. Od tego właśnie dokumentu zależy, czy zostaniesz w ogóle zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną. Osoby zajmujące się poszukiwaniem nowych pracowników coraz częściej zalewane są setkami podań o pracę. Sytuacja, w której o jedno miejsce walczy cała rzesza kandydatów, nie jest wcale wyjątkowa. Czasami rekruterzy mają jedynie chwilę, by rzucić okiem na nadesłane życiorysy. W tym czasie muszą podjąć decyzję o dopuszczeniu kandydata do kolejnego etapu, czyli rozmowy rekrutacyjnej. Jeśli chcesz liczyć się w tym wyścigu, twoje CV musi zawierać (czytelnie i zwięźle podane) następujące informacje:

Wykaz stanowisk i zakres obowiązków

Musisz ściśle dopasować swoje CV do miejsca pracy, o które aktualnie się ubiegasz. Dlatego też nazwa stanowiska i obowiązki zawarte w twojej aplikacji powinny odpowiadać lub być dopasowane do tego, co znajduje się w ofercie pracy. Warto dodać, że przedstawienie zakresu kompetencji jest ważniejsze od samego wypunktowania obowiązków.

Doświadczenie zawodowe

Twoje CV będzie analizowane pod kątem doświadczenia zawodowego. Upewnij się, czy jest ono zbieżne z zadaniami, które czekają na ciebie w przyszłej pracy. Poinformuj także przyszłego pracodawcę o zakresie i rodzaju twojego wkładu w projekty, o których wspominasz w CV.

Umiejętności

Upewnij się, że w aplikacji zamieściłeś informacje o wszystkich niezbędnych umiejętnościach, zdobytych w poprzednich miejscach pracy. Zadeklarowane w CV kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe powinny określać twoją przydatność do zajęcia stanowiska, o które się ubiegasz.

Osiągnięcia

Liczby nie kłamią. Jeśli więc masz spore osiągnięcia, na przykład jako handlowiec, pokaż to w swojej aplikacji. Zaprezentuj twarde dane: liczby, procenty. Pochwal się swoimi wyjątkowymi, ponadstandardowymi wynikami pracy.

Wykształcenie

Nie zapomnij podkreślić atutów związanych z twoim wykształceniem (zdobytymi certyfikatami, odbytymi szkoleniami itp.), szczególnie, jeśli informacje te są kluczowe w procesie selekcji kandydatów aplikujących na dane stanowisko. Jeśli popracowałeś nad wszystkimi wyżej wymienionymi elementami CV, powinieneś zająć się teraz wyglądem, językiem i czytelnością dokumentu. To konieczne, jeżeli chcesz, by twoje CV zwróciło uwagę rekruterów. Koniecznie weź zatem pod uwagę poniższe wskazówki:

Czytelność

Sprawdź, czy układ twojego życiorysu jest jasny i spójny oraz czy posługujesz się maksymalnie dwoma krojami czcionek (możesz także użyć pogrubień, jeśli chcesz wyeksponować jakąś istotną informację). Prezentując swoje umiejętności, osiągnięcia, zakres obowiązków i inne elementy CV, zastosuj wypunktowanie zamiast chaotycznych opisów. Za wszelką cenę unikaj błędów ortograficznych i gramatycznych.

Spójność i porządek

Zadbaj o to, by twoje curriculum vitae nie tylko było zwięzłe, lecz także by informacje w nim zawarte ułożone były w odwrotnym porządku chronologicznym (zdarzenia najnowsze – u góry, starsze – poniżej). Wystrzegaj się trudnych do wyjaśnienia luk w historii zatrudnienia, a także niespójności dotyczących osiągnięć lub zakresu wykonywanych obowiązków.

Odpowiedni język

Sprawdź, czy twoje CV zawiera słowa związane z danym stanowiskiem pracy oraz wymaganiami określonymi w ogłoszeniu. W ten sposób utwierdzisz rekrutera w przekonaniu, że być może jesteś tą osobą, której szuka. Osoba przeprowadzająca proces rekrutacyjny z pewnością będzie wiedziała, na co powinna zwrócić uwagę w aplikacjach kandydatów. Staraj się jednak nie nadużywać specjalistycznego żargonu.

Format CV oraz odpowiednia nazwa pliku

Upewnij się, że plik z twoim CV można łatwo otworzyć, bez potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania. Najlepszym wyborem będą formaty pdf. oraz doc./docx lub pdf. Zapisując nazwę pliku, umieść w niej swoje imię i nazwisko, np. „Jan Kowalski-CV”. Do dobrego tonu należy tworzenie plików, których rozmiar nie przekracza jednego megabajta (1 MB). Nikt przecież nie lubi, jeśli ktoś zapycha jego skrzynkę mailową. Pamiętaj, że nawet jeśli dysponujesz wszystkimi wymaganymi przez pracodawcę umiejętnościami, a twoje doświadczenie zawodowe robi wrażenie, to jeśli nie zamieścisz tych informacji w swoim CV, sam stworzysz sobie przeszkody na drodze do celu, jakim jest zdobycie wymarzonej pracy.
Poprzedni artykuł
10 things to check before you submit your CV
10 rad, jak napisać skuteczne CV
Czytaj artykuł
Następny artykuł
How to address selection criteria
Jak dopasować aplikację do oczekiwań pracodawcy?
Czytaj artykuł
Szukasz nowych możliwości rozwoju kariery zawodowej?

Tematy

  • Porady dla kandydatów
  • Porady dla pracodawców
  • Specjalizacje
  • Trendy rynkowe

Popularne artykuły

Popularne artykuły

  • 8 cech prawdziwego lidera
  • Rozmowa kwalifikacyjna – 10 trudnych pytań
  • Jak profesjonalnie zrezygnować z pracy?
  • Jak przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną?
  • Jak wdrożyć nowego pracownika? 5 kluczowych wskazówek
  • Pytania, które pozwolą sprawdzić kompetencje kandydata

Zarejestruj się, aby otrzymywać job alerty

Powiadomimy Cię, gdy pojawią się nowe oferty z obszaru !keyword | Powiadomimy Cię, gdy pojawią się nowa oferta z obszaru !keyword w lokalizacji !location | Utwórz konto, aby aplikować jednym kliknięciem, utworzyć dodatkowe job alerty i korzystać z dodatkowych funkcji.
Michael Page Poland Logo
  • Dołącz do nas na FacebookDołącz do nas na Facebook
  • Dołącz do nas na LinkedInDołącz do nas na LinkedIn

Przydatne linki

  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
  • Podziel się opinią
  • Polityka plików cookie
  • Regulamin korzystania ze strony
  • Kraj/region

Iso-27001 logo

Nasze specjalizacje

  • Bankowość, Usługi Finansowe i Ubezpieczenia
  • Customer Service
  • Doradztwo strategiczne i konsulting
  • Executive Search
  • Handel Detaliczny i Moda
  • Informatyka
  • Inżynieria i produkcja
  • Księgowość, Audyt, Podatki, Doradztwo i Skarb
  • Logistyka
  • Marketing i Digital
  • Nieruchomości, Budownictwo
  • Opieka Zdrowotna/Life Sciences
  • Prawo
  • Przemysł Naftowy i Wydobywczy
  • Sprzedaż
  • Wsparcie Biura i Biznesu
  • Zakupy i Łańcuch Dostaw
  • Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
 

Centrum pracodawcy

  • Rekrutuj z Michael Page

O Michael Page

  • Informacje dla inwestorów
  • Strona korporacyjna

Michael Page International (Poland) Sp. z o.o. (nr licencji agencji zatrudnienia: 6359), ul. Złota 59, 00-120 Warszawa, NIP: 525-23-45-586, Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydzial KRS, Nr KRS 0000241698, Kapitał zakładowy: 3.620.000 zł

© Michael Page (2020)