Sieć 5G, kolejna generacja mobilnej telekomunikacji, zyskuje popularność, choć przecież nie została jeszcze wprowadzona. Sieć piątej generacji ma być powszechnie dostępna dopiero w 2020 roku, lecz w różnych częściach świata odbywają się testy i programy pilotażowe, dzięki którym możemy zorientować się, co tak naprawdę zyskamy dzięki tej technologii. Mimo, iż do premiery 5G jeszcze czas, warto już dziś zastanowić się i przygotować na jej nadejście. Przyjrzyjmy się jej w kontekście nowych możliwości otwierających się przed przedstawicielami szeroko pojętego marketingu.

Nośnik reklamowy w kieszeni

Dziś prawie każdy z nas nosi przy sobie smartfona, który jest przecież urządzeniem umożliwiającym odbieranie przekazu reklamowego. Jeśli przewidywania się sprawdzą, do 2020 roku 70% ludzi na świecie będzie posiadaczami smartfonów, co dla marketerów oznacza ogromną szansę na dotarcie do wielkiej liczby potencjalnych użytkowników usług i produktów. Szczególnie, że błyskawiczny transfer danych w sieci 5G umożliwi ściągnięcie, zainstalowanie i skorzystanie z aplikacji w ciągu kilku sekund. Klient nie będzie więc tracić czasu – którego z pewnością mu brakuje – czekając, aż aplikacja ściągnie się przez przeładowaną i powolną sieć. Także rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) umożliwi człowiekowi odwiedzającemu np. sklep z meblami zwizualizować sobie nowe krzesła w salonie i podjąć decyzję o ich zakupie pod wpływem tego, co zobaczy na ekranie. Wystarczy, że na smartfonie lub tablecie zainstaluje odpowiednią aplikację. Prognozy wskazują, że 73% całej konsumpcji Internetu w 2018 roku odbywać się będzie przy użyciu urządzeń mobilnych – warto w budżetach marketingowych uwzględnić te dane!

Reklama szyta na miarę

Na popularności zyskuje koncepcja Internetu Rzeczy, która ma wpływ m.in. na marketerów z branży sprzedaży detalicznej. Warto wspomnieć choćby proximity marketing, polegający na docieraniu z ofertą bezpośrednio na smartfona klienta, gdy ten znajdzie się w zasięgu czujników (beaconów) umieszczonych w okolicach sklepu. Czujniki te, współdziałające z technologią GPS, mogą także nawigować klienta po sklepie – i to z dużą dokładnością. Urządzenia połączone w Internet Rzeczy staną się nośnikami wielu cennych informacji o potencjalnym kliencie i będą de facto śledzić każdy jego ruch. Eksperci ds. digital marketingu muszą umieć wykorzystać informacje zebrane o kliencie, by trafiać do niego z indywidualnie dobranym przekazem reklamowym w zależności od miejsca, w którym on – a właściwie jego smartfon – się znajduje. Unikając niedopasowanych reklam, marketerzy znacznie zwiększą prawdopodobieństwo zainteresowania klienta swoją usługą lub produktem. Rosnący w siłę Internet of Things otwiera przed digital marketerami możliwość dotarcia z nową treścią do konsumenta oraz jest szansą dla ekspertów z branży IT na znalezienie satysfakcjonującej i dobrze płatnej pracy. Dzięki ogromnej prędkości przesyłu danych w sieci 5G, marki będą także mogły w czasie rzeczywistym informować klientów o zmianach cen, dostawach czy promocjach. Marketing Managerowie z pewnością wykorzystają też potencjał hologram ów oraz live streamingu video bez opóźnień.

Szybkie dotarcie do klienta

Za pośrednictwem sieci 5G specjaliści ds. video marketingu będą także mogli wysyłać konsumentom filmy w jakości Ultra HD, technologii 360o bądź z elementami rozszerzonej rzeczywistości –  w ciągu zaledwie kilku sekund. Angażujące treści wideo wywołują emocje, zapadają w pamięć i są w stanie skutecznie zachęcić odbiorcę do interakcji z marką. Potencjalny klient nie będzie musiał martwić się o transfer danych i być może chętniej zapozna się z przekazem reklamowym na swoim smartfonie. Wydatki na reklamę mobilną będą rosnąć, jeśli więc przełoży się to na jej jakość, digital marketerzy będą mogli liczyć na skuteczne dotarcie do odbiorców. Co więcej, dzięki 5G zyska też obsługa klienta w wielu branżach – wideo czat w jakości 4k z konsultantem firmy – lub inteligentnym robotem – z pewnością będzie ciekawszym doświadczeniem niż zwykła rozmowa przez telefon czy komunikator.

 

Szukasz ekspertów w obszarze digital marketingu do swojego zespołu? Rekrutacja w digitalu nie ma przed nami tajemnic!

A może pracujesz w obszarze online marketingu i chcesz zmienić prace? Sprawdź nasze oferty pracy w marketingu i wybierz coś dla siebie!

Dołącz do ponad tysiąca czytelników!
Otrzymuj bezpłatny newsletter z cotygodniową porcją porad.