Wiele osób chce zmienić pracę, by móc wciąż rozwijać się zawodowo. Wszyscy potrzebujemy porad, a opinia kogoś z zewnątrz jest świetnym sposobem na uzyskanie nowego spojrzenia na naszą karierę, ponieważ jest obiektywna – w przeciwieństwie do naszych własnych myśli i zdania przyjaciół.

Opłaca się spojrzeć na swoją karierę w jak najszerszym ujęciu, a oglądanie prezentacji TED jest doskonałym sposobem na zdobycie nowej perspektywy.

TED jest organizacją non-profit poświęconą „ideom wartym rozprzestrzeniania” – wiele z nich może służyć jako wskazówki dotyczące rozwoju kariery zawodowej.

„Otwarcie się na wielkie idee i nowe perspektywy może ci tylko pomóc w karierze. Czasem dobrze jest na chwilę zrobić krok w tył i w myślach wyjść poza obecną pracę, by uzyskać szerszy obraz swojej sytuacji zawodowej.”

Michał Starościak, Executive Manager

Szukając swojej ścieżki kariery

1. Scott Dinsmore opowiada tym, jak zrezygnował z beznadziejnej pracy oraz radzi, jak znaleźć pracę, którą pokochasz oraz wyjaśnia, dlaczego nie warto decydować się na pracę w miejscach, które tylko „ładnie wyglądają w CV”.

2. Susan Colantuono pyta, dlaczego tak wiele kobiet nie może przebić „szklanego sufitu”. Świetne wskazówki i porady zawodowe, których nigdy nie słyszałaś… a szkoda.

3. Każdemu może zdarzyć się przerwa w zatrudnieniu. Carol Cohen bierze pod lupę różnice między pracodawcą a pracownikiem, który zrobił sobie przerwę i wyjaśnia, jak „ponownie wystartować”. 

4. Co napędza najlepsze zespoły? Margaret Heffernan uważa, że jest to współpraca – nie rywalizacja. Od dziś zapomnij więc o hierarchii w pracy.

5. Sheryl Sandberg z Facebooka pyta: dlaczego sukces zawodowy i samorealizacja wciąż są wyborem i zastanawia się, dlaczego jest zbyt mało kobiet-liderek. 

6. Psycholog Adam Grant sprawdza, jak dawanie, branie i wzajemne dopasowanie członków zespołu wpływa na dynamikę miejsca pracy. A ty? Wolisz dawać czy brać?

7. Posłuchaj wskazówek Nancy Duarte, a dowiesz się, jak tworzyć jeszcze bardziej przekonujące prezentacje oraz jak występować przed publicznością i dawać jej to, czego oczekuje!

8. Dan Ariely opowiada o swoich badaniach dotyczących motywacji  w pracy – w przyjaznej formie opisuje czynniki, które na nią wpływają. Pieniądze to nie wszystko! 

9. Co to znaczy znać się na stresie? To m.in. mieć świadomość, że próba jego uniknięcia przynosi efekt przeciwny do zamierzonego – wiele cennych wskazówek na temat stresu otrzymasz od Kelly McGonigal.

10. Powiedz swojemu menedżerowi, że jeśli zrezygnuje on z długich i nieelastycznych godzin pracy, pomoże zarówno pracownikom, jak i sobie! Poznaj business case Dan Kedmeya i jego walki z nadgodzinami.

Wielkie idee i nowe spojrzenie mogą pomóc twojej karierze. Oglądaj te prezentacje, gdy potrzebujesz inspiracji, a poza tym odwiedź naszą sekcję porad, jeśli potrzebujesz dodatkowego wsparcia.

Szukasz pracy?

Sprawdź najlepsze oferty pracy na naszej stronie internetowej.

Aplikuj teraz

Przegląd Wynagrodzeń

Kluczowe informacje na temat wynagrodzeń w poszczególnych sektorach i trendów na rynku pracy. 

Dowiedz się więcej
Dołącz do ponad tysiąca czytelników!
Otrzymuj bezpłatny newsletter z cotygodniową porcją porad.