Jak zaprezentujesz się przyszłym pracodawcom, starając się o nową pracę? Popyt na twoje umiejętności może być wysoki, jednak konkurencja nie śpi! Odpowiednie doświadczenie nie wystarczy – musisz stać się swoim własnym ekspertem ds. marketingu, by móc się dobrze „sprzedać”.

Jeśli chcesz się dobrze sprzedać, musisz określić, czego oczekuje odbiorca i pozycjonować swoją własną markę tak, by trafić w jego potrzeby. Idealny kandydat to ktoś, kto zaoferuje najbardziej zbliżoną do ideału odpowiedź na wyzwania i potrzeby swojego potencjalnego pracodawcy.

- Sebastian Szurek, Executive Manager

Oto sześć sposobów na skuteczne zaprezentowanie się pracodawcom z branży przemysłowej i inżynieryjnej: 

1. Zrozum pracodawcę

Poznaj swojego potencjalnego nowego pracodawcę – zbadaj rynek, by dowiedzieć się, kogo poszukuje. Spróbuj ustalić, jakie umiejętności, wiedzę i profile kandydatów ceni. Porozmawiaj z obecnymi lub dawnymi pracownikami, aby dowiedzieć się więcej o pracy w przedsiębiorstwie. Przed rozmową kwalifikacyjną upewnij się, że dowiedziałeś się wszystkiego o firmie – tak, żebyś mógł dopasować swoje pytania i odpowiedzi do jej aktualnych działań biznesowych. 

2. Uzupełnij swoje umiejętności  

Przyjrzyj się swoim umiejętnościom, aby określić wszelkie braki, które mogłyby zahamować twój postęp. Spróbuj dokształcić się w obszarach, w których brakuje ci doświadczenia. Czy ostatnio starałeś się o stanowisko, którego nie udało ci się dostać? Grzecznie poproś o feedback i dowiedz się od pracodawcy, który element twojej autoprezentacji lub CV wymaga dopracowania.

3. Określ swoje mocne strony

Jak wyróżnić się z tłumu? Spośród wielu pozytywnych aspektów swojego CV wybierz jeden lub dwa, które cię wyróżniają i uwydatnij je. Może to być miks twoich doświadczeń z poprzedniej pracy, połączenie wykształcenia akademickiego z praktycznym doświadczeniem lub też istotne i intrygujące zainteresowania, które sprawią, że wydasz się kimś interesującym. Podkreślaj swoje mocne strony w listach motywacyjnych oraz podczas rozmów kwalifikacyjnych.

4. Pamiętaj – podkreślaj swoje kompetencje miękkie  

W branży inżynieryjnej i w przemyśle kandydaci często zakładają, że ich techniczny know-how wystarczy, by dostać pracę na najlepszym stanowisku. Naturalnie powinieneś podkreślić twarde umiejętności, ale poza tym pokazać, że masz wysoko rozwinięte kompetencje miękkie – komunikatywność, cechy przywódcze i umiejętność myślenia lateralnego.

5. Bądź na bieżąco

Dowiedz się o postępach i rozwoju w inżynierii i przemyśle – znajomość trendów i szczegółowa wiedza o danej branży są zawsze mile widziane przez pracodawców. Wyrób sobie szeroki i ciekawy pogląd na sektor, w którym zamierzasz pracować.

6. Zbuduj swoją sieć kontaktów

Internet ułatwia nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z osobami z twojej branży. Dbaj o kontakty i bierz udział w eventach, by poznawać ludzi i tworzyć relacje – to podstawa efektywnej autopromocji.

Dołącz do ponad tysiąca czytelników!
Otrzymuj bezpłatny newsletter z cotygodniową porcją porad.