Na rynku, który cierpi na niedobór kandydatów, nie zawsze łatwo jest przyciągnąć właściwe talenty do firmy. Oto pięć strategii, które mogą pomóc pozyskać do organizacji specjalistów z odpowiednimi kompetencjami.

Silna pozycja kandydatów na rynku pracy sprawiła, że w wielu branżach pojawiły się nowe wyzwania rekrutacyjne. Kluczem do sukcesu jest dotarcie do takich osób, których faktycznie potrzebuje Twój zespół. Dla firm coraz bardziej istotna staje się zatem reputacja marki.

Oto pięć strategii, które pozwolą ci przyciągnąć najlepsze talenty z branży inżynierii i produkcji.

1. Skup się na potencjale

Stanowiska techniczne w branży inżynieryjnej, związane z projektowaniem lub utrzymaniem, stały się niezwykle trudne do obsadzenia. W ciągu kilku ostatnich dekad, brak ofert praktyk i planów szkoleniowych spowodował zmniejszenie się puli kandydatów. Z tego powodu firmy często skupiają się na potencjale kandydata i jego dopasowaniu kulturowym niż doświadczeniu, zakładając, że w przyszłości pomogą im rozwinąć umiejętności w organizacji.

2. Przyciągnij ambitnych absolwentów

W procesie rekrutacji warto wziąć pod uwagę kandydatów, którzy właśnie ukończyli uczelnię. Młodzi specjaliści poszukujący pracy mogą okazać się niezwykle cenni dla firmy, dlatego warto zachęcić ich do dołączenia do organizacji. Osoby z pasją i wiedzą są zdeterminowane do tego, aby dostać pierwszą pracę w zawodzie tak szybko, jak to możliwe.

Duże, znane firmy z branży inżynieryjnej nie mają problemu z przyciągnięciem do swoich struktur absolwentów. Jednak wiele dobrze prosperujących organizacji z sektora MŚP zmaga się z tym problemem. Młodzi ludzie kończą edukację i wierzą, że dołączenie do programu dla absolwentów w dużej firmie zajmującej się inżynierią jest jedynym sposobem na udaną karierę. Tymczasem ogromne możliwości czekają na nich również w mniejszych organizacjach.

3. Popraw proces rekrutacyjny w firmie

Szeroki dostęp do informacji sprawia, że zanim podejmiemy decyzję o dołączeniu do organizacji, możemy łatwo i szybko ustalić, jak wygląda praca w tej firmie i jaka jest kultura w danej organizacji. Warto zatem już podczas pierwszej rozmowy z kandydatem przedstawić opis stanowiska i oczekiwania względem kandydata oraz podkreślić wszelkie możliwości rozwoju kariery.

4. Stwórz wszechstronny program wspierający różnorodność i integrację

Wszechstronny program, który wspiera różnorodność i integrację, będzie dla kandydatów dowodem na to, że firma rozwija środowisko pracy otwarte na różnych ludzi, w którym szanuje się różne wartości i poglądy. Budowanie różnorodności w zespole może pozytywnie wpłynąć na produktywność, ponieważ pozwala firmom zyskać głębszy punkt widzenia wielu sytuacji.

5. Oferuj doświadczenie zawodowe i praktyki

Zdecydowanie wzrosła liczba staży i praktyk oferowanych absolwentom z sektora inżynierii i produkcji. Branżowe dni otwarte i dni kariery okazały się skuteczne w zwiększaniu zainteresowania wśród zdolnych przyszłych specjalistów, którzy niedługo kończą studia. Jednak wciąż pozostaje szerokie pole do poprawy. Firmy powinny prowadzić proaktywne działania networkingowe wśród studentów. To pozwoli im zwiększyć świadomość marki i uczynić ją rozpoznawalną dla potencjalnych kandydatów.

Jeśli chciałbyś zatrudnić nową osobę do swojego zespołu, skontaktuj się z nami.

Chcesz zatrudnić pracowników?

Chcesz porozmawiać z nami o swoich potrzebach rekrutacyjnych? 

Skontaktuj się z nami

Przegląd Wynagrodzeń

Kluczowe informacje na temat wynagrodzeń w poszczególnych sektorach i trendów na rynku pracy. 

Dowiedz się więcej
Dołącz do ponad tysiąca czytelników!
Otrzymuj bezpłatny newsletter z cotygodniową porcją porad.