Michael Page Poland Logo

Język

  • English

Main menu

  • Home
  • Kandydat+

    Poszukiwanie pracy

    • Poszukiwanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • Wyślij CV

    Porady dla kandydatów

    • Szukanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • CV i social media
    • Rozmowa kwalifikacyjna
    • Rozwój i awans
    • Zmiana pracy
    • Work-Life-Balance

    Kariera w PageGroup

    • Praca w Polsce
    • Praca w Polsce
    • Praca w Barcelonie

    Szukaj ofert

  • Pracodawca+

    Kontakt

    • Rekrutuj z Michael Page
    • Rekrutuj z Michael Page
    • Twój Partner rekrutacyjny

    Porady dla pracodawców

    • Rekrutacja i selekcja
    • Przeglądy Wynagrodzeń
    • Rekrutacja i selekcja
    • Rozwój i retencja
    • Budowanie zaangażowania
    • Nasze usługi

    Nasze specjalizacje

    • Nasze specjalizacje
    • Banking & Financial Services
    • Digital & e-Commerce
    • Engineering
    • Finance & Accounting
    • Handel detaliczny
    • Healthcare & Life Sciences
    • Human Resources
    • Information Technology
    • Procurement & Supply Chain
    • Property & Construction
    • Sales & Marketing
    • Shared Services Centres
    • Tax & Legal
  • Artykuły i publikacje+

    Porady dla kandydatów

    • Szukanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • CV i social media
    • Rozmowa kwalifikacyjna
    • Rozwój i awans
    • Zmiana pracy
    • Work-Life-Balance

    Dla mediów

    • Informacje dla mediów
    • Badania i publikacje
    • Przegląd wynagrodzeń 2020
    • Trend Watch
    • Trendy Rynkowe

    Porady dla pracodawców

    • Rekrutacja i selekcja
    • Rekrutacja i selekcja
    • Rozwój i retencja
    • Budowanie zaangażowania
    • Nasze usługi

    Specjalizacje

    • Finanse i księgowość
    • Finanse i księgowość
    • Informatyka
    • Marketing i Digital
  • O nas+

    O nas

    • O nas
    • Michael Page
    • Page Executive
    • PageGroup
    • Inwestorzy
    • Top Employer 2020
    • Poznaj nasze centrum usług wspólnych w Barcelonie

    Proces Rekrutacyjny

    • Jak nasz konsultant może pomóc Ci znaleźć pracę?
    • Jak nasz konsultant może pomóc Ci znaleźć pracę?
    • Najczęściej zadawane pytania
    Join PageGroup
  • Praca w PageGroup+

    Dołącz do PageGroup

    • Poznaj PageGroup
    • Dlaczego my
    • Twoja rola
    • Wykorzystaj swoje umiejętności
    • FAQs
    • Aplikuj Teraz
  • Kontakt+

    Kontakt

    • Kontakt
    • Kontakt
    • Wyślij CV
    • Podziel się opinią
Zaloguj się
Zapisane oferty (0)

Język

  • English
Zapisane oferty (0)
Zaloguj się
Zaloguj się
Search for a job

Jesteś tutaj

Strona główna>Porada>Porady dla kandydatów >Poszukiwanie pracy>Wykorzystaj social media do szukania pracy

Wykorzystaj social media do szukania pracy

career_advice-job_search_advice-the_role_of_social_media_in_your_job_search
Coraz więcej portali społecznościowych publikuje oferty pracy. Wielu pracodawców i rekruterów doceniło potencjał social mediów, dzięki którym łatwiej i szybciej można „namierzyć” potencjalnych pracowników. Kandydaci, przy okazji serfowania po internecie, chętnie zaglądają na specjalistyczne fora dyskusyjne oraz profile firmowe. Serwisy społecznościowe rządzą się jednak swoimi prawami, warto więc poznać ich specyfikę, by skutecznie się nimi posłużyć w poszukiwaniu pracy. Oto kilka wartościowych wskazówek.

Zarejestruj się w odpowiednim serwisie

Wśród portali społecznościowych jest wiele takich, które służą przede wszystkim rekrutacji. Już samo posiadanie profilu w serwisie Goldenline lub LinkedIn daje szansę znalezienia pracy, gdyż portale te zrzeszają zarówno specjalistów, jak i headhunterów. Coraz większą popularnością cieszą się również specjalne grupy i fora internetowe na Facebooku czy Twitterze, tworzone na potrzeby poszczególnych branż, w których każdy może udostępnić znalezioną w internecie ofertę pracy.

Uzupełnij swój profil

Jeśli zdecydujesz się szukać pracy poprzez portale społecznościowe, służące celom rekrutacyjnym, poświęć czas na szczegółowe opracowanie swojego profilu. Jego struktura przypomina tradycyjne CV. Powinny się w nim znaleźć treści informujące o przebiegu twojego zatrudnienia i edukacji, w tym również informacje o wszelkich kursach, szkoleniach, zdobytych certyfikatach lub nagrodach. Opisz swoje sukcesy zawodowe; wymień projekty, w których brałeś udział (możesz nawet zamieścić do nich linki). Podobnie jak w CV, tak i tu obowiązuje zasada odwróconego porządku chronologicznego. Treść powinna być spójna i zwięzła. Nie zapomnij dodać zdjęcia profilowego, które powinno mieć charakter profesjonalny. Jeśli chcesz wypaść wiarygodnie w oczach przyszłego pracodawcy, zamieszczaj na swoim profilu jedynie prawdziwe informacje. Pamiętaj, że w dobie internetu wszystko można zweryfikować.

Zwróć na siebie uwagę

Spraw, by twój profil był estetyczny i ciekawy wizualnie. Zastosuj narzędzia edytorskie, wykorzystując różne czcionki, style i kolory w celu podkreślenia najbardziej istotnych informacji – nie przesadzaj jednak z ilością graficznych ozdobników. Stosuj również zasady optymalizacji tekstu pod wyszukiwarki internetowe, używając często słów i fraz kluczowych – na przykład nazwy stanowiska, na którym chciałbyś pracować. Dzięki tym rozwiązaniom twój profil stanie się bardziej zauważalny dla rekruterów. Jeśli obawiasz się, że twój obecny pracodawca może się dowiedzieć, że szukasz pracy, nie pisz o tym otwarcie.

Kreuj się na eksperta

Czas spędzony w internecie nie musi być zmarnowany. Jeśli prowadzisz eksperckiego bloga lub udzielasz się na branżowych forach internetowych, koniecznie wspomnij o tym w swojej aplikacji. Zamieść linki do ciekawych dyskusji branżowych lub innych swoich kont społecznościowych – na przykład na Twitterze – pod warunkiem, że opublikowane treści w żaden sposób cię nie kompromitują. Pamiętaj, że wszystkie wypowiedzi, które sygnujesz swoim imieniem i nazwiskiem, powinny świadczyć o twoim profesjonalizmie, kulturze języka oraz dobrym wychowaniu. Nie udostępniaj odnośników do profili, na których występujesz całkowicie prywatnie.

Zdobywaj kontakty zawodowe

Budowanie sieci kontaktów zawodowych, czyli networking, sprzyja poszukiwaniom pracy lub nowych perspektyw zawodowych. O branżowe znajomości należy dbać i je rozwijać. Nawet jeśli kogoś nie znasz osobiście, możesz nawiązać z nim kontakt poprzez wspólnych znajomych. Pamiętaj, że networking działa w dwie strony – oprócz czerpania korzyści, powinieneś mieć również coś do zaoferowania, na przykład informacje o ciekawych ofertach pracy.

Gromadź referencje i opinie

Przy każdej okazji proś swoich pracodawców, współpracowników czy klientów biznesowych o napisanie referencji. W świecie social mediów opinie są niezwykle ważne. Wzbogać nimi swoje konto w portalu społecznościowym. Pamiętaj, aby stawiać na jakość rekomendacji, a nie na ich ilość.
Poprzedni artykuł
career_advice-job_search_advice-how_to_find_a_job
Skuteczne sposoby na znalezienie pracy
Czytaj artykuł
Następny artykuł
15 things you should not do at an interview
15 błędów podczas rozmowy o pracę
Czytaj artykuł
Szukasz nowych możliwości rozwoju kariery zawodowej?

Tematy

  • Porady dla kandydatów
  • Porady dla pracodawców
  • Specjalizacje
  • Trendy rynkowe

Popularne artykuły

Popularne artykuły

  • 8 cech prawdziwego lidera
  • Rozmowa kwalifikacyjna – 10 trudnych pytań
  • Jak profesjonalnie zrezygnować z pracy?
  • Jak przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną?
  • Jak wdrożyć nowego pracownika? 5 kluczowych wskazówek
  • Pytania, które pozwolą sprawdzić kompetencje kandydata

Zarejestruj się, aby otrzymywać job alerty

Powiadomimy Cię, gdy pojawią się nowe oferty z obszaru !keyword | Powiadomimy Cię, gdy pojawią się nowa oferta z obszaru !keyword w lokalizacji !location | Utwórz konto, aby aplikować jednym kliknięciem, utworzyć dodatkowe job alerty i korzystać z dodatkowych funkcji.
Michael Page Poland Logo
  • Dołącz do nas na FacebookDołącz do nas na Facebook
  • Dołącz do nas na LinkedInDołącz do nas na LinkedIn

Przydatne linki

  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
  • Podziel się opinią
  • Polityka plików cookie
  • Regulamin korzystania ze strony
  • Kraj/region

Nasze specjalizacje

  • Bankowość, Usługi Finansowe i Ubezpieczenia
  • Customer Service
  • Doradztwo strategiczne i konsulting
  • Executive Search
  • Handel Detaliczny i Moda
  • Informatyka
  • Inżynieria i produkcja
  • Księgowość, Audyt, Podatki, Doradztwo i Skarb
  • Logistyka
  • Marketing i Digital
  • Nieruchomości, Budownictwo
  • Opieka Zdrowotna/Life Sciences
  • Prawo
  • Sprzedaż
  • Wsparcie Biura i Biznesu
  • Zakupy i Łańcuch Dostaw
  • Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
 

Centrum pracodawcy

  • Rekrutuj z Michael Page

O Michael Page

  • Informacje dla inwestorów
  • Strona korporacyjna

Michael Page International (Poland) Sp. z o.o. (nr licencji agencji zatrudnienia: 6359), ul. Złota 59, 00-120 Warszawa, NIP: 525-23-45-586, Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydzial KRS, Nr KRS 0000241698, Kapitał zakładowy: 3.620.000 zł

© Michael Page (2020)