Wielu liderów biznesu poświęca ostatnio wiele uwagi cyfrowej transformacji. I słusznie, bo to właśnie za jej sprawą w wielu firmach zachodzą realne zmiany. Jednak by przynosiły one zyski, trzeba wzmocnić zespół specjalistami swobodnie poruszającymi się po cyfrowym świecie. Dziś zatem – jak nigdy wcześniej – wzrasta zapotrzebowanie na ekspertów z branży digital. Z badania firmy Gartner, przeprowadzonego wśród kilkuset dyrektorów działów marketingu w Wielkiej Brytanii, wynika, że w 2018 roku budżety marketingowe będą przeznaczone przede wszystkim na strony internetowe, e-handel oraz e-reklamę. To pokazuje, że sektor digital jest traktowany priorytetowo i to niezależnie od branży. Dziś w zespołach marketingowych coraz ważniejsi stają się specjaliści od reklamy online, w tym search advertising (reklamy w wyszukiwarkach), mediów społecznościowych, jak też content i performance marketingu. Gdy więc ustalisz już, jakiego specjalisty potrzebujesz, pojawia się pytanie, jak i gdzie go szukać. Najważniejsze jest mądre zaplanowanie i sprawne przeprowadzenie rekrutacji.

Utalentowani specjaliści od digital zmieniają procesy rekrutacyjne

Eksperci, których zatrudnisz w swoim dziale digital to myślący przyszłościowo, pełni entuzjazmu ludzie. Mają oni także nieco inne priorytety niż osoby o bardziej tradycyjnych specjalizacjach i chcą widzieć efekty swojej pracy już od pierwszych dni – dlatego zwracają uwagę na atrakcyjność projektów, którym będą mogli od razu się poświęcić. 

Wobec tego pamiętaj, że zamiast pytać ich, gdzie widzą się za pięć lat, lepiej zapytaj o plany na najbliższe pięć miesięcy! W świecie cyfrowych technologii terminy realizacji projektów są krótsze, a ich wyniki pojawiają się szybciej. Specjaliści z obszaru digital skupiają się więc przede wszystkim na najistotniejszych zadaniach – a nie na pełnym spektrum swoich obowiązków.

Cała branża digital spowita jest sieciami kontaktów biznesowych i to dzięki networkingowi kandydaci mogą szybko wymieniać się wiedzą i doświadczeniami. To sprawia, że dobrze znają oni swoją wartość i są pewni siebie – co jest szczególnie widoczne na etapie negocjacji wynagrodzenia. Często są również gotowi zaryzykować i uwzględnić opcje na akcje firmy w swoim wynagrodzeniu.

Najlepsi cyfrowi specjaliści będą mogli wybrać spośród przynajmniej kilku ofert pracy. Sama, nawet atrakcyjna pensja nie wystarczy więc, by zechcieli oni dołączyć do twojego zespołu – nieraz równie ważne są ich odczucia względem ciebie jako przyszłego pracodawcy i wrażenie, jakie odniosą podczas rozmowy rekrutacyjnej. Chcą oni także – bardziej niż inni kandydaci – czuć, że pracodawca ich docenia. Zwracają także uwagę na kulturę korporacyjną, atmosferę w firmie, jak też employer branding i benefity pozapłacowe. Od tego, czy spełnisz ich oczekiwania w tym zakresie, zależeć może wasza przyszła współpraca.

Jak prowadzić rekrutację do digitalu? 

Jak więc najlepiej zainteresować utalentowanych kandydatów pracą w twojej firmie? Zanim jeszcze zaczniesz przeglądać CV, zaplanuj proces rekrutacyjny. Skorzystaj z naszych wskazówek, a przebiegnie on sprawniej niż mógłbyś przypuszczać!

1. Jasno określ swoje cele 

Stwórz zrozumiały opis stanowiska – którego treść uzyska akceptację odpowiednich osób, zaangażowanych w rekrutację w firmie – i skorzystaj ze wsparcia zewnętrznego eksperta np. konsultanta z agencji rekrutacyjnej, który pomoże uniknąć rozbieżności między oczekiwaniami kandydata a twoimi.

2. Mądrze zaplanuj budżet na wynagrodzenia

Podczas ustalania wysokości wynagrodzenia realistycznie podchodź do stawek rynkowych – być może będziesz musiał zaoferować coś więcej, by przyciągnąć najbardziej utalentowanych ekspertów. Miej na uwadze, że na lokalnym rynku może brakować wykwalifikowanych kandydatów i pamiętaj, że oferta powinna odpowiadać wartości, jaką nowy pracownik może wnieść do twojej firmy. Pomyśl także, jak bardzo zyskasz dzięki nowemu cyfrowemu specjaliście – nie skupiaj się wyłącznie na kosztach pozyskania nowego talentu.

3. Nie przedłużaj rekrutacji

Skróć cały proces do minimum, a ułatwisz pracownikowi odnalezienie się w nowym miejscu. Pokażesz także, że potrafisz być elastyczny i szybko podejmujesz decyzje. Najlepsi eksperci są rozchwytywani – rekrutuj więc sprawnie, a nie dasz się ubiec konkurencji, która przecież nie śpi!

4. Pomyśl o długoterminowym rozwoju

Specjaliści od digitalu i cyfrowych technologii, jak zresztą większość osób poszukujących pracy, chcą rozwijać się w nowej firmie oraz współtworzyć jej sukces. Bardzo im zależy, by już od pierwszych chwil mieć wpływ na miejsce, w którym znaleźli zatrudnienie. Dlatego mądrze zaplanuj ich ścieżkę rozwoju zawodowego – dzięki temu zachęcisz ich, by zostali z tobą dłużej, nie tylko do końca pierwszego ekscytującego projektu. Kandydaci z branży digital chcą mieć możliwość szybkiego rozwoju – i niech ją dostaną właśnie w twojej firmie!

Szukasz kandydata do działu digital?

W Michael Page funkcjonuje specjalny zespół Digital & e-Commerce, złożony z doświadczonych konsultantów wyspecjalizowanych w rekrutacjach do działów digital oraz handlu elektronicznego. Chętnie pomożemy uszczegółowić Twoje oczekiwania i szybko znaleźć najlepszych specjalistów na rynku

 

Chcesz zatrudnić pracowników?

Chcesz porozmawiać z nami o swoich potrzebach rekrutacyjnych? 

Skontaktuj się z nami

Przegląd Wynagrodzeń

Kluczowe informacje na temat wynagrodzeń w poszczególnych sektorach i trendów na rynku pracy. 

Dowiedz się więcej
Dołącz do ponad tysiąca czytelników!
Otrzymuj bezpłatny newsletter z cotygodniową porcją porad.