Michael Page Poland Logo

Język

  • English

Main menu

  • Home
  • Kandydat+

    Poszukiwanie pracy

    • Poszukiwanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • Wyślij CV

    Porady dla kandydatów

    • Szukanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • CV i social media
    • Rozmowa kwalifikacyjna
    • Rozwój i awans
    • Zmiana pracy
    • Work-Life-Balance

    Kariera w PageGroup

    • Praca w Polsce
    • Praca w Polsce
    • Praca w Barcelonie

    Szukaj ofert

  • Pracodawca+

    Kontakt

    • Rekrutuj z Michael Page
    • Rekrutuj z Michael Page
    • Twój Partner rekrutacyjny

    Porady dla pracodawców

    • Rekrutacja i selekcja
    • Przeglądy Wynagrodzeń
    • Rekrutacja i selekcja
    • Rozwój i retencja
    • Budowanie zaangażowania
    • Nasze usługi

    Nasze specjalizacje

    • Nasze specjalizacje
    • Banking & Financial Services
    • Digital & e-Commerce
    • Engineering
    • Finance & Accounting
    • Handel detaliczny
    • Healthcare & Life Sciences
    • Human Resources
    • Information Technology
    • Procurement & Supply Chain
    • Property & Construction
    • Sales & Marketing
    • Shared Services Centres
    • Tax & Legal
  • Artykuły i publikacje+

    Porady dla kandydatów

    • Szukanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • CV i social media
    • Rozmowa kwalifikacyjna
    • Rozwój i awans
    • Zmiana pracy
    • Work-Life-Balance

    Dla mediów

    • Informacje dla mediów
    • Badania i publikacje
    • Przegląd Wynagrodzeń 2021
    • Trend Watch
    • Trendy Rynkowe

    Porady dla pracodawców

    • Rekrutacja i selekcja
    • Rekrutacja i selekcja
    • Rozwój i retencja
    • Budowanie zaangażowania
    • Nasze usługi

    Specjalizacje

    • Finanse i księgowość
    • Finanse i księgowość
    • Informatyka
    • Marketing i Digital
  • O nas+

    O nas

    • O nas
    • Michael Page
    • Page Executive
    • PageGroup
    • Inwestorzy
    • Top Employer 2021
    • Poznaj nasze centrum usług wspólnych w Barcelonie

    Proces Rekrutacyjny

    • Jak nasz konsultant może pomóc Ci znaleźć pracę?
    • Jak nasz konsultant może pomóc Ci znaleźć pracę?
    • Najczęściej zadawane pytania
    Join PageGroup
  • Praca w PageGroup+

    Dołącz do PageGroup

    • Poznaj PageGroup
    • Dlaczego my
    • Twoja rola
    • Wykorzystaj swoje umiejętności
    • FAQs
    • Aplikuj Teraz
  • Kontakt+

    Kontakt

    • Kontakt
    • Kontakt
    • Wyślij CV
    • Podziel się opinią
Zaloguj się
Zapisane oferty (0)

Język

  • English
Zapisane oferty (0)
Zaloguj się
Zaloguj się
Search for a job

Jesteś tutaj

Strona główna>Porada>Porady dla pracodawców >Rozwój i retencja >Jak zarządzać różnorodnością w zespole? 5 wskazówek

Jak zarządzać różnorodnością w zespole? 5 wskazówek

5 ways to manage a diverse workforce

Pojęcia różnorodności używano do niedawna wyłącznie w odniesieniu do zespołów złożonych z osób o różnym pochodzeniu etnicznym i rasowym. Ta definicja wciąż ma zastosowanie, ale czasy się zmieniają i dziś różnorodność nie ogranicza się tylko do tych dwóch elementów, ale dotyczy – między innymi – także płci, osobowości, sposobu myślenia, doświadczenia zawodowego czy rodzaju wykształcenia. Pracownicy organizacji, które promują i praktykują różnorodność, zwykle lepiej pracują, więcej osiągają i są bardziej innowacyjni. Zespoły pracowników zbudowane w oparciu o zasadę różnorodności lepiej reprezentują społeczeństwo jako całość. Praca w takim zespole może być bardzo rozwijająca. Istotne jest jednak, by prawidłowo zarządzać różnorodną grupą pracowników i sprawić, by byli skuteczni. Oto pięć sposobów, które ci w tym pomogą.

 

 

Otwórz kanały komunikacji

Różnorodne zespoły mogą składać się z ludzi pochodzących z całego świata. Mieszanka ich unikatowych i zróżnicowanych punktów widzenia jest bez wątpienia wartością samą w sobie. Musisz jednak upewnić się, że wszystkie kanały komunikacji są otwarte, aby uniknąć nieporozumień. To, co będzie uważane za uprzejmość w jednej kulturze, może być uznane za skrajną nieuprzejmość w innej. Język jest odbiciem kultury. Wyobraźmy sobie Kalifornijczyka proszącego Argentyńczyka, aby zrobił coś „wkrótce”. Każdy język ma swoją definicję tego, co oznacza „wkrótce” i kiedy nastąpi. Oczywiście ta zasada ma też odniesienie do języka ciała. W krajach anglosaskich kontakt wzrokowy jest naturalną częścią komunikacji, ale w niektórych kulturach azjatyckich może być oznaką braku szacunku. Otwarta komunikacja daje możliwość przedyskutowania wszelkich ewentualnych nieporozumień, co pozwala rozwijać lepsze relacje w zespole.

Pożegnaj się z uprzedzeniami

Zyjemy w erze globalizacji, napędzanej przez rozwój techniki i komunikacji. Mimo, że od dawna mamy kontakt z różnymi kulturami, ludźmi i językami, nie chroni nas to przed wiarą w stereotypy. Aby efektywnie zarządzać różnorodnym zespołem, musisz wyeliminować wszelkie uprzedzenia, które żywisz w stosunku do danej kultury – szczególnie takiej, z której sam nie pochodzisz.

Foster a culture of teamwork and trust

Interakcja osób pochodzących z różnych kultur i dysponujących odmiennym doświadczeniem może być świetnym sposobem na naukę i rozwój osobisty. To także doskonała metoda tworzenia nowych pomysłów, ponieważ potencjał kreatywności w takiej grupie jest dużo większy. Inspiracje, które rodzą się podczas godzin dyskusji i wspólnego wykonywania zadań pomagają budować spójność zespołu. Zgodnie z badaniami Google’a, pracownicy osiągają szczyt swoich możliwości jako część zespołu wtedy, gdy czują, że ich wkład pomoże kolegom, klientom i społeczeństwu. To także buduje zaufanie, które prowadzi do lepszej współpracy i komunikacji, jak również zostawia mniej miejsca na nieporozumienia, a więcej na tolerancję i wzajemne zrozumienie pomimo różnic kulturowych.

Naucz członków swojego zespołu rozwiązywać konflikty

Praca w zespole złożonym z osób z całego świata nieuchronnie będzie prowadzić do sytuacji konfliktowych, ponieważ zderzają się ze sobą różne postawy i nawyki. Różne style pracy mogą prowadzić do osiągnięcia wspólnego sukcesu, ale także – do pojawienia się urazy. Jeśli pozwolisz członkom zespołu, by uważnie słuchali różnych punktów widzenia i badali dostępne możliwości, zanim zwrócą się z problemem do kierownictwa, nauczą się radzić sobie z pojawiającymi się nieporozumieniami. Naucz swój zespół, że należy dostrzec zarzewie konfliktu, dać sobie czas na przemyślenie sprawy, pozbyć się uprzedzeń i ustalić swoje stanowisko, zanim przystąpi się do rozwiązywania problemu. Te przydatne umiejętności pozwolą twoim pracownikom stać się w przyszłości dobrymi menedżerami.

Poproś o regularną informację zwrotną

Jednym z najlepszych sposobów zarządzania zespołem o dużej różnorodności jest otrzymywanie regularnych informacji zwrotnych od pracowników. Pytając swoich podwładnych o to, jak cię oceniają, możesz dostrzec obszary wymagające poprawy. Nie wystarczy spontaniczny feedback: jeśli ktoś z twojego zespołu z własnej inicjatywy cię pochwali, to doskonale, jednak być może w tym samym czasie ktoś inny – mniej rozmowny i otwarty – przemilczy swoją opinię. Dlatego zachęcanie pracowników do udzielania regularnej informacji zwrotnej (przy okazji – to działa w obie strony!) daje ci pewność, że idziesz w dobrym kierunku, tworząc spójne i przyjazne środowisko pracy dla całej swojej załogi.

Poprzedni artykuł
Management_advices-development_and_retention_advice-building_effective_teams
Jak tworzyć skuteczne zespoły projektowe?
Czytaj artykuł
Następny artykuł
Management_advices-development_and_retention_advice-top_tips_retaining_staff
Jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?
Czytaj artykuł
Jeśli szukasz pracy, odwiedź sekcję „dla kandydatów”.
CV przesłane w tym formularzu nie będą rozpatrywane.

Rekrutuj z Michael Page

 

Tematy

  • Porady dla kandydatów
  • Porady dla pracodawców
  • Specjalizacje
  • Trendy rynkowe

Popularne artykuły

Popularne artykuły

  • 8 cech prawdziwego lidera
  • Rozmowa kwalifikacyjna – 10 trudnych pytań
  • Jak profesjonalnie zrezygnować z pracy?
  • Jak przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną?
  • Jak wdrożyć nowego pracownika? 5 kluczowych wskazówek
  • Pytania, które pozwolą sprawdzić kompetencje kandydata
Michael Page Poland Logo
  • Dołącz do nas na FacebookDołącz do nas na Facebook
  • Dołącz do nas na LinkedInDołącz do nas na LinkedIn

Przydatne linki

  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
  • Podziel się opinią
  • Polityka plików cookie
  • Regulamin korzystania ze strony
  • Kraj/region

Nasze specjalizacje

  • Bankowość, Usługi Finansowe i Ubezpieczenia
  • Customer Service
  • Doradztwo strategiczne i konsulting
  • Executive Search
  • Handel Detaliczny i Moda
  • Informatyka
  • Inżynieria i produkcja
  • Księgowość, Audyt, Podatki, Doradztwo i Skarb
  • Logistyka
  • Marketing i Digital
  • Nieruchomości, Budownictwo
  • Opieka Zdrowotna/Life Sciences
  • Prawo
  • Sprzedaż
  • Wsparcie Biura i Biznesu
  • Zakupy i Łańcuch Dostaw
  • Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
 

Centrum pracodawcy

  • Rekrutuj z Michael Page

O Michael Page

  • Informacje dla inwestorów
  • Strona korporacyjna

Michael Page International (Poland) Sp. z o.o. (nr licencji agencji zatrudnienia: 6359), ul. Złota 59, 00-120 Warszawa, NIP: 525-23-45-586, Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydzial KRS, Nr KRS 0000241698, Kapitał zakładowy: 3.620.000 zł

© Michael Page (2020)