Man sitting with headphones in front of his computer

Zespół IT w każdej dużej korporacji angażuje się w kilka ważnych działań, często wykraczających poza tradycyjne granice działów. Nadzór nad tymi zadaniami sprawuje Service Manager. Osoba na tym stanowisku pełni bardzo ważną rolę i ma znajomość wszystkich działek biznesu, kładąc szczególny nacisk na aplikacje sprzętowe i programowe, sieci komputerowe oraz różnego rodzaju systemy i procesy.

Zadania i obowiązki – co robi Service Manager?

Service Manager ma szereg obowiązków, w tym:

  • Pielęgnowanie wzajemnie satysfakcjonujących relacji z klientami, dostawcami, personelem pomocniczym i personelem ochrony  
  • Wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań, które poprawią obsługę klienta bez negatywnego wpływu na firmę  
  • Wyznaczanie celów dla pracowników IT i monitorowanie ich wyników  
  • Ścisła współpraca z zewnętrznymi dostawcami technologii, oprogramowania i usług bezpieczeństwa  
  • Zarządzanie zespołem specjalistów IT, w tym rekrutacją, rozwojem, szkoleniami i dyscypliną  
  • Określanie potrzeb w zakresie aktualizacji, migracji i uaktualnień

Cechy, które powinien posiadać Service Manager

Service Managerowie to zazwyczaj bardzo doświadczeni specjaliści, którzy są w stanie wykazać się niezwykle dużą dbałością o szczegóły. Charakteryzuje ich dogłębna wiedza na temat sprzętu, aplikacji, procesów biznesowych oraz ich wpływu na środowisko biznesowe połączona z solidną znajomością zasad łączności sieciowej i przetwarzania danych w chmurze.

Ta rola jednocześnie znacznie wykracza poza wiedzę techniczną. Odnoszący sukcesy Service Managerowie są inspirującymi liderami, dynamicznymi osobami, które są w stanie połączyć talenty często różnorodnej grupy ludzi i stworzyć potężną siłę sprzyjającą zmianom i rozwoju. Dużą zaletą każdego kandydata jest doświadczenie w zarządzaniu ludźmi.

Service Managerowie muszą także wykazać się umiejętnością dobrej komunikacji. Do ich obowiązków należy przekazanie wizji zespołowi, jak również informowanie kierownictwa wyższego szczebla na temat codziennego funkcjonowania ich działu. Nacisk na dokładność w połączeniu z analitycznym umysłem jest w tej roli bardzo użyteczny.

Kwalifikacje i umiejętności techniczne – jak zostać Service Managerem?

Potencjalni pracodawcy będą szukać kandydatów z dobrym wykształceniem akademickim, najlepiej z tytułem licencjata na kierunkach, takich jak informatyka, zaawansowana matematyka, programowanie komputerowe i technologie informacyjne. W aplikacji na to stanowisko przydatne będą także udokumentowane przykłady krytycznego myślenia, komunikacji interpersonalnej, zarządzania projektami i przywództwa zespołowego.

Decydującym elementem przy wyborze kandydata na to stanowisko mogą się okazać także kompetencje w zakresie różnych aplikacji do zarządzania systemami informatycznymi m.in.: SolarWinds, N-able Suite, ManageEngine ServiceDesk Plus, Alloy Navigator i ServiceNow. W przypadku niektórych ról jako korzystna może być także dobra znajomość języków komputerowych.

Perspektywy rozwoju kariery – jaki jest następny krok w karierze po stanowisku Service Managera?

Możliwości rozwoju kariery w sektorze IT są imponujące. IT Service Manager może obrać wiele potencjalnych ścieżek kariery, awansując na stanowiska, takie jak Lead Service Manager, Head of Service Management, Director of IT, Head of Cybersecurity itd.

Wynagrodzenie – ile zarabia Service Manager?

IT Service Manager to ważna i prestiżowa rola, co odzwierciedlają pakiety wynagrodzeń na obecnym rynku.

Szukasz pracy?

Sprawdź najlepsze oferty pracy na naszej stronie internetowej.

Aplikuj teraz

Chcesz zatrudnić pracowników?

Chcesz porozmawiać z nami o swoich potrzebach rekrutacyjnych? 

Skontaktuj się z nami

Przegląd Wynagrodzeń

Kluczowe informacje na temat wynagrodzeń w poszczególnych sektorach i trendów na rynku pracy. 

Dowiedz się więcej