Michael Page Poland Logo

Język

  • English

Main menu

  • Home
  • Kandydat+

    Poszukiwanie pracy

    • Poszukiwanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • Wyślij CV
    • Proces Rekrutacyjny

    Porady dla kandydatów

    • Szukanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • CV i social media
    • Rozmowa kwalifikacyjna
    • Rozwój i awans
    • Zmiana pracy
    • Work-Life-Balance

    Kariera w PageGroup

    • Praca w Polsce
    • Praca w Polsce
    • Praca w Barcelonie

    Szukaj ofert

  • Pracodawca+

    Kontakt

    • Rekrutuj z Michael Page
    • Rekrutuj z Michael Page
    • Twój Partner rekrutacyjny

    Porady dla pracodawców

    • Rekrutacja i selekcja
    • Przeglądy Wynagrodzeń
    • Rekrutacja i selekcja
    • Rozwój i retencja
    • Budowanie zaangażowania
    • Nasze usługi

    Nasze specjalizacje

    • Nasze specjalizacje
    • Banking & Financial Services
    • Digital & e-Commerce
    • Engineering
    • Finance & Accounting
    • Handel detaliczny
    • Healthcare & Life Sciences
    • Human Resources
    • Information Technology
    • Procurement & Supply Chain
    • Property & Construction
    • Sales & Marketing
    • Shared Services Centres
    • Tax & Legal
  • Artykuły i publikacje+

    Porady dla kandydatów

    • Szukanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • CV i social media
    • Rozmowa kwalifikacyjna
    • Rozwój i awans
    • Zmiana pracy
    • Work-Life-Balance

    Dla mediów

    • Informacje dla mediów
    • Badania i publikacje
    • Przegląd Wynagrodzeń 2021
    • Trend Watch
    • Trendy Rynkowe
    • E-book: Zdalne prowadzenie procesów rekrutacyjnych

    Porady dla pracodawców

    • Rekrutacja i selekcja
    • Rekrutacja i selekcja
    • Rozwój i retencja
    • Budowanie zaangażowania
    • Nasze usługi

    Specjalizacje

    • Finanse i księgowość
    • Finanse i księgowość
    • Informatyka
    • Marketing i Digital
  • O nas+

    O nas

    • O nas
    • Michael Page
    • Page Executive
    • PageGroup
    • Inwestorzy
    • Top Employer 2021
    • Poznaj nasze centrum usług wspólnych w Barcelonie

    Proces Rekrutacyjny

    • Jak nasz konsultant może pomóc Ci znaleźć pracę?
    • Jak nasz konsultant może pomóc Ci znaleźć pracę?
    • Najczęściej zadawane pytania

    Dołącz do PageGroup

  • Praca w PageGroup+

    Dołącz do PageGroup

    • Poznaj PageGroup
    • Dlaczego my
    • Twoja rola
    • Wykorzystaj swoje umiejętności
    • FAQs
    • Aplikuj Teraz
  • Kontakt+

    Kontakt

    • Kontakt
    • Kontakt
    • Wyślij CV
    • Podziel się opinią
Zaloguj się
Zapisane oferty (0)

Język

  • English
Zapisane oferty (0)
Zaloguj się
Zaloguj się
Search for a job

Jesteś tutaj

Strona główna>Porada>Porady dla pracodawców >Rekrutacja i selekcja >Pozytywny wizerunek pracodawcy w mediach społecznościowych

Pozytywny wizerunek pracodawcy w mediach społecznościowych

Istotną częścią procesu przyciągania kandydatów do organizacji jest zapewnienie pozytywnego wizerunku marki, w czasie gdy potencjalni przyszli pracownicy również szukają informacji o twojej firmie w Internecie. Chociaż korzystasz z różnych serwisów społecznościowych do weryfikacji kandydatów przed rozmową kwalifikacyjną, oni również konsultują się ze swoimi sieciami, aby sprawdzić Cię jako przyszłego pracodawcę. 
Zestawiliśmy kilka prostych kroków, które pomogą Ci zbudować pozytywny wizerunek w social media.

Bądź aktywny online

Widoczność i interakcja w Internecie są niezbędne, aby przyciągnąć do organizacji największe talenty. Ludzie chcą pracować dla organizacji, o której słyszeli i którą darzą zaufaniem. Gdy informacje o twojej firmie i branży są łatwo dostępne, promowanie marki w różnych mediach społecznościowych jest niezbędne, aby nawiązać kontakt z obecnymi i przyszłymi pracownikami.

Czy jesteś firmą w której warto pracować? 

Przed zbudowaniem strategii marki w Internecie ważne jest, aby zrozumieć, jak branża postrzega cię jako pracodawcę. Obecni i byli pracownicy są największymi ambasadorami twojej marki, a jeśli nie mówią o tobie dobrych rzeczy w Internecie, warto jest się dowiedzieć dlaczego. Przeprowadzanie ankiet satysfakcji pracowników i monitorowanie opinii o organizacji to tylko kilka ze sposobów na lepsze zrozumienie postrzegania firmy przez pracowników.

Zdefiniuj kulturę i cele

Co odróżnia cię od konkurencji i podtrzymuje zaangażowanie pracowników? Odpowiedź na to pytanie powinna pozwolić Ci na lepsze zrozumienie, z jakiego powodu ludzie powinni chcieć dla ciebie pracować. Może tworzycie środowisko pracy z bezcennymi możliwościami szkoleniowymi lub po prostu pracownicy dostają dzień wolny w urodziny. Kiedy już dobrze zrozumiesz kulturę i cele swojej firmy, będziesz lepiej przygotowany do rekrutacji utalentowanych osób do swojego zespołu.

Sprawdź dostępne narzędzia 

Istnieje wiele kanałów mediów społecznościowych, które można wykorzystać do kreowania marki, ale wykorzystywanie ich wszystkich nie jest praktyczne ani konieczne. Sprawdź dostępne narzędzia, które w połączeniu z twoim przekazem i odbiorcami, pozwolą stworzyć  strategię mediów społecznościowych, która będzie w pełni wykorzystywać siłę twojej marki. Na przykład, jeśli chcesz wyróżnić swoje nowatorskie środowisko biurowe, nagraj i opublikuj wideo na Youtube, które je prezentuje. Aby zwiększyć popularność tego postu, zachęć swoich pracowników do komentowania ich doświadczeń w pracy w twojej organizacji. Zasoby, z których korzystają potencjalni pracownicy podczas poszukiwania informacji na temat twojej firmy, obejmują:
• LinkedIn 
• Facebook
• Twitter 
• Blogi (zarówno firmowe, jak i autorskie) 
• Twoja witryna poświęcona karierze 
Jeśli chcesz odwołać się do niszowej grupy kandydatów, możesz wykorzystywać sieci społecznościowe związane z geografią, branżą i umiejętnościami. Poszukaj narzędzi internetowych do wyboru określonych grup ludzi, z którymi chcesz rozmawiać; twoi obecni pracownicy powinni wskazać Ci dobry kierunek.

Odpowiedzialność

Chociaż informacje pojawiąjące się w mediach społecznościowych będą zwykle wynikiem współpracy między kilkoma różnymi działami (marketing, HR, komunikacja, Zarząd), ostatecznie odpowiedzialność za kreowanie wizerunku powinno należeć do konkretnej osoby lub działu, aby zapewnić spójność informacji.

Spójne komunikaty 

Upewnij się, że wybierasz odpowiedni kanał do łączenia się z każdą z grup odbiorców. Podziel ich i mów do nich jako grupy, a nie jako całości, ponieważ określone informacje mogą być dla ogółu nieistotne. Upewnij się, że rozumiesz wybrany kanał mediów społecznościowych. Ważne jest jednak, aby ton przekazu pozostał taki sam we wszystkich kanałach.

Przedstaw zalety 

Skuteczne kreowanie marki za pomocą narzędzi mediów społecznościowych może stworzyć świetny obraz jak wygląda życie w twojej organizacji. Nie mów, że jesteś pracodawcą z wyboru, ponieważ masz świetny program szkoleniowy, pokaż swoim odbiorcom filmy, case studies oraz wywiady z pracownikami i daj im szansę do interakcji ze swoim zespołem.

Radzenie sobie z negatywnością 

Nie wszystkie opinie otrzymane online będą pozytywne. Przeanalizuj je na forum, nakreśl kroki, które podejmiesz, aby rozwiązać dany problem. 

Zmierz swój sukces 

Korzyści płynące ze spójnego podejścia do brandingu w mediach społecznościowych nie będą widoczne z dnia na dzień, ale proces ten należy wdrożyć od samego początku, aby osiągnąć sukces. Google Analytics jest przydatnym narzędziem do śledzenia aktywności w Internecie.
Utrzymanie pozytywnego wizerunku marki pracodawcy jest kluczowe, aby przyciągnąć kandydatów i odgrywa dużą rolę w zaangażowaniu i pozyskaniu najlepszych talentów. Kandydaci, którzy stają się pracownikami, zdecydowali się na przyjęcie oferty pracy to po części dzięki pozytywnemu wizerunkowi twojej marki.
Kreowanie marki pracodawcy w mediach społecznościowych to nie tylko przekazywanie wiadomości, to również rozmowa między tobą, twoimi pracownikami i rynkiem. Zachęcaj do interakcji i uczestnictwa w wymianie opinii - wyniki będą odzwierciedlać twoją prawdziwą kulturę znacznie bardziej niż oficjalne zdanie, które podasz w sekcji „o nas” na swojej stronie internetowej.
Znajdź kluczowe talenty dla twojej organizacji już dziś - prześlij zakres obowiązków lub skontaktuj się z biurem Michael Page.

 

Poprzedni artykuł
Technologia, która kształtuje rynek pracy
Czytaj artykuł
Następny artykuł
Jak pozyskać i zatrzymać najlepsze talenty w organizacji?
Czytaj artykuł
Jeśli szukasz pracy, odwiedź sekcję „dla kandydatów”.
CV przesłane w tym formularzu nie będą rozpatrywane.

Rekrutuj z Michael Page

 

Tematy

  • Porady dla kandydatów
  • Porady dla pracodawców
  • Specjalizacje
  • Trendy rynkowe

Popularne artykuły

Popularne artykuły

  • 8 cech prawdziwego lidera
  • Rozmowa kwalifikacyjna – 10 trudnych pytań
  • Jak profesjonalnie zrezygnować z pracy?
  • Jak przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną?
  • Jak wdrożyć nowego pracownika? 5 kluczowych wskazówek
  • Pytania, które pozwolą sprawdzić kompetencje kandydata
Michael Page Poland Logo
  • Dołącz do nas na FacebookDołącz do nas na Facebook
  • Dołącz do nas na LinkedInDołącz do nas na LinkedIn

Przydatne linki

  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
  • Podziel się opinią
  • Polityka plików cookie
  • Regulamin korzystania ze strony
  • Kraj/region

Iso-27001 logo

Nasze specjalizacje

  • Bankowość, Usługi Finansowe i Ubezpieczenia
  • Customer Service
  • Doradztwo strategiczne i konsulting
  • Executive Search
  • Handel Detaliczny i Moda
  • Informatyka
  • Inżynieria i produkcja
  • Księgowość, Audyt, Podatki, Doradztwo i Skarb
  • Logistyka
  • Marketing i Digital
  • Nieruchomości, Budownictwo
  • Opieka Zdrowotna/Life Sciences
  • Prawo
  • Przemysł Naftowy i Wydobywczy
  • Sprzedaż
  • Wsparcie Biura i Biznesu
  • Zakupy i Łańcuch Dostaw
  • Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
 

Centrum pracodawcy

  • Rekrutuj z Michael Page

O Michael Page

  • Informacje dla inwestorów
  • Strona korporacyjna

Michael Page International (Poland) Sp. z o.o. (nr licencji agencji zatrudnienia: 6359), ul. Złota 59, 00-120 Warszawa, NIP: 525-23-45-586, Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydzial KRS, Nr KRS 0000241698, Kapitał zakładowy: 3.620.000 zł

© Michael Page (2020)