Michael Page Poland Logo

Język

  • English

Main menu

  • Home
  • Kandydat+

    Poszukiwanie pracy

    • Poszukiwanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • Wyślij CV

    Porady dla kandydatów

    • Szukanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • CV i social media
    • Rozmowa kwalifikacyjna
    • Rozwój i awans
    • Zmiana pracy
    • Work-Life-Balance

    Kariera w PageGroup

    • Praca w Polsce
    • Praca w Polsce
    • Praca w Barcelonie

    Szukaj ofert

  • Pracodawca+

    Kontakt

    • Rekrutuj z Michael Page
    • Rekrutuj z Michael Page
    • Twój Partner rekrutacyjny

    Porady dla pracodawców

    • Rekrutacja i selekcja
    • Przeglądy Wynagrodzeń
    • Rekrutacja i selekcja
    • Rozwój i retencja
    • Budowanie zaangażowania
    • Nasze usługi

    Nasze specjalizacje

    • Nasze specjalizacje
    • Banking & Financial Services
    • Digital & e-Commerce
    • Engineering
    • Finance & Accounting
    • Handel detaliczny
    • Healthcare & Life Sciences
    • Human Resources
    • Information Technology
    • Procurement & Supply Chain
    • Property & Construction
    • Sales & Marketing
    • Shared Services Centres
    • Tax & Legal
  • Artykuły i publikacje+

    Porady dla kandydatów

    • Szukanie pracy
    • Poszukiwanie pracy
    • CV i social media
    • Rozmowa kwalifikacyjna
    • Rozwój i awans
    • Zmiana pracy
    • Work-Life-Balance

    Dla mediów

    • Informacje dla mediów
    • Badania i publikacje
    • Przegląd wynagrodzeń 2020
    • Trend Watch
    • Trendy Rynkowe

    Porady dla pracodawców

    • Rekrutacja i selekcja
    • Rekrutacja i selekcja
    • Rozwój i retencja
    • Budowanie zaangażowania
    • Nasze usługi

    Specjalizacje

    • Finanse i księgowość
    • Finanse i księgowość
    • Informatyka
    • Marketing i Digital
  • O nas+

    O nas

    • O nas
    • Michael Page
    • Page Executive
    • PageGroup
    • Inwestorzy
    • Top Employer 2020
    • Poznaj nasze centrum usług wspólnych w Barcelonie

    Proces Rekrutacyjny

    • Jak nasz konsultant może pomóc Ci znaleźć pracę?
    • Jak nasz konsultant może pomóc Ci znaleźć pracę?
    • Najczęściej zadawane pytania
    Join PageGroup
  • Praca w PageGroup+

    Dołącz do PageGroup

    • Poznaj PageGroup
    • Dlaczego my
    • Twoja rola
    • Wykorzystaj swoje umiejętności
    • FAQs
    • Aplikuj Teraz
  • Kontakt+

    Kontakt

    • Kontakt
    • Kontakt
    • Wyślij CV
    • Podziel się opinią
Zaloguj się
Zapisane oferty (0)

Język

  • English
Zapisane oferty (0)
Zaloguj się
Zaloguj się
Search for a job

Jesteś tutaj

Strona główna>Porada>Porady dla kandydatów >Poszukiwanie pracy>Jak przyciągnąć uwagę head-hunterów!

Jak przyciągnąć uwagę head-hunterów!

W życiu wielu aktywnych zawodowo osób przychodzi czas, gdy następny krok w karierze pomagają im wykonać rekruterzy lub head-hunterzy rekrutujący kadrę zarządzającą. Jak zatem przyciągnąć ich uwagę?

1. Zwiększ swoją widoczność

Jednym z najlepszych sposobów na bycie zauważonym i rozpoznanym, jako talent jest aktywne uczestnictwo w swojej branży. Przemawianie na eventach i konferencjach, publikacja artykułów lub bycie w nich cytowanym – to wszystko wzmacnia Twoją widoczność na rynku.

2. Zadbaj o uznanie Twoich sukcesów

To może zabrzmi banalnie, ale im większy osiągasz sukces, tym większe prawdopodobieństwo, że zauważy Cię firma rekrutacyjna. Ludzie, którzy się wyróżniają (w pozytywny sposób) są łatwiejsi do znalezienia. Niestety, samo postrzeganie siebie, jako osobę odnoszącą sukcesy nie wystarczy. Liczy się to, co inni o Tobie myślą. Czy znasz ludzi, którzy poleciliby właśnie Ciebie, gdyby ktoś poprosił ich o referencje? Jeśli tak, poproś ich o dodanie rekomendacji na LinkedIn. Wszyscy, w tym rekruterzy, zauważą to.

3. Bądź postrzegany, jako ekspert

Mimo, iż dopasowanie kulturowe między osobą a potencjalnym pracodawcą będzie kluczowe w podjęciu decyzji o zatrudnieniu, większość konsultantów szuka osób z konkretnymi umiejętnościami i doświadczeniem. Jeśli jesteś uznany, jako ekspert lub specjalista w danej dziedzinie, masz większe szanse na bycie zauważonym.

4. Mądrze korzystaj z sieci

Wielu ludzi mówi o networkingu, znacznie mniej go w istocie praktykuje. Networking, jako wzajemna wymiana informacji i możliwości w obrębie wspólnego sektora biznesowego to potężne narzędzie zwiększające szanse bycia zauważonym.
Postaraj się utrzymać kontakt ze zdolnymi współpracownikami o licznych znajomościach i wyjdź naprzeciw tym, którzy są figurantami na twoim rynku.

5. Zainwestuj w budowanie długofalowej sieci kontaktów

Najlepsi networkerzy systematycznie poświęcają czas na budowanie profesjonalnych i długofalowych kontaktów biznesowych. Tego typu zachowanie jest o wiele bardziej autentyczne i przynosi więcej korzyści niż nagły przypływ entuzjazmu, do jakiego często uciekają się ludzie próbujący znaleźć pracę.

6. Portale społecznościowe

LinkedIn oraz inne portale społecznościowe i wyszukiwarki internetowe zmieniły niektóre elementy procesu poszukania specjalistów. W dalszym ciągu obowiązuje tradycyjne podejście do tematu, jednak większość researcherów, tworząc swoją listę kandydatów, korzysta także z narzędzi online. Warto zatem zbudować sobie na mediach społecznościowych profil przykuwający uwagę. Upewnij się również, czy wszystkie Twoje publikacje, komentarze branżowe i/lub PR są widoczne w sieci.

7. Znajdą Cię, jeśli Twój profil będzie odpowiedni

Kampanie searchingowe z prawdziwego zdarzenia mają za cel znalezienie najlepszych talentów dla danej roli a następnie przekonanie do niej najbardziej odpowiednich kandydatów. To, czy dana osoba aktywnie poszukuje pracy, jest na ogół nieistotne. Normą natomiast jest to, że to konsultant/researcher dzwoni do Ciebie, a to po części tłumaczy, dlaczego Twoja próba kontaktu z nim może być niekiedy nieudana.

8. Skorzystaj z firmy rekrutacyjnej przy własnym procesie

Jednym z najprostszych sposobów budowania relacji biznesowych jest skorzystanie z usług firmy rekrutacyjnej. Najbardziej trwałe kontakty w biznesie to te korzystne dla obu stron. Jeśli znalazłeś firmę zajmującą się wyszukiwaniem pracowników właściwych dla Twojego rozwoju, skontaktuj się z nimi, gdy zechcesz zatrudniać nowe osoby.

9. Jesteś klientem czy kandydatem?

Dla większości, odpowiedź na to pytanie brzmi: klientem i kandydatem, jednak nie zawsze równocześnie. Profesjonalny konsultant często znajduje pracę dla ludzi, których poznał jako klientów i pracuje dla klientów, którzy byli jego kandydatami. Warto zapamiętać, że sprawny rekruter może pomóc Ci rozwinąć karierę, ale także znaleźć talenty dla Twojej firmy.

Zastosuj długofalowe podejście budowania mocnych relacji z rekruterami i współpracownikami, opartych na obopólnych korzyściach. Postaraj się być widocznym i upewnij się, że Twoje kluczowe umiejętności i osiągnięcia są przedstawione w odpowiedni sposób.   

Odkryj więcej praktycznych wskazówek na temat poszukiwania pracy w naszym centrum porad dla kandydatów. Lub – jeśli jesteś gotowy – rozpocznij szukanie nowej pracy.

Poprzedni artykuł
Zarządzanie na odległość
Czytaj artykuł
Następny artykuł
Telefoniczny wywiad kompetencyjny
Czytaj artykuł
Szukasz nowych możliwości rozwoju kariery zawodowej?

Tematy

  • Porady dla kandydatów
  • Porady dla pracodawców
  • Specjalizacje
  • Trendy rynkowe

Popularne artykuły

Popularne artykuły

  • 8 cech prawdziwego lidera
  • Rozmowa kwalifikacyjna – 10 trudnych pytań
  • Jak profesjonalnie zrezygnować z pracy?
  • Jak przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną?
  • Jak wdrożyć nowego pracownika? 5 kluczowych wskazówek
  • Pytania, które pozwolą sprawdzić kompetencje kandydata

Zarejestruj się, aby otrzymywać job alerty

Powiadomimy Cię, gdy pojawią się nowe oferty z obszaru !keyword | Powiadomimy Cię, gdy pojawią się nowa oferta z obszaru !keyword w lokalizacji !location | Utwórz konto, aby aplikować jednym kliknięciem, utworzyć dodatkowe job alerty i korzystać z dodatkowych funkcji.
Michael Page Poland Logo
  • Dołącz do nas na FacebookDołącz do nas na Facebook
  • Dołącz do nas na LinkedInDołącz do nas na LinkedIn

Przydatne linki

  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
  • Podziel się opinią
  • Polityka plików cookie
  • Regulamin korzystania ze strony
  • Kraj/region

Nasze specjalizacje

  • Bankowość, Usługi Finansowe i Ubezpieczenia
  • Customer Service
  • Doradztwo strategiczne i konsulting
  • Executive Search
  • Handel Detaliczny i Moda
  • Informatyka
  • Inżynieria i produkcja
  • Księgowość, Audyt, Podatki, Doradztwo i Skarb
  • Logistyka
  • Marketing i Digital
  • Nieruchomości, Budownictwo
  • Opieka Zdrowotna/Life Sciences
  • Prawo
  • Sprzedaż
  • Wsparcie Biura i Biznesu
  • Zakupy i Łańcuch Dostaw
  • Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
 

Centrum pracodawcy

  • Rekrutuj z Michael Page

O Michael Page

  • Informacje dla inwestorów
  • Strona korporacyjna

Michael Page International (Poland) Sp. z o.o. (nr licencji agencji zatrudnienia: 6359), ul. Złota 59, 00-120 Warszawa, NIP: 525-23-45-586, Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydzial KRS, Nr KRS 0000241698, Kapitał zakładowy: 3.620.000 zł

© Michael Page (2020)