Jesteś tutaj
Jak przyciągnąć uwagę head-hunterów!

W życiu wielu aktywnych zawodowo osób przychodzi czas, gdy następny krok w karierze pomagają im wykonać rekruterzy lub head-hunterzy rekrutujący kadrę zarządzającą. Jak zatem przyciągnąć ich uwagę?
1. Zwiększ swoją widoczność
Jednym z najlepszych sposobów na bycie zauważonym i rozpoznanym, jako talent jest aktywne uczestnictwo w swojej branży. Przemawianie na eventach i konferencjach, publikacja artykułów lub bycie w nich cytowanym – to wszystko wzmacnia Twoją widoczność na rynku.
2. Zadbaj o uznanie Twoich sukcesów
To może zabrzmi banalnie, ale im większy osiągasz sukces, tym większe prawdopodobieństwo, że zauważy Cię firma rekrutacyjna. Ludzie, którzy się wyróżniają (w pozytywny sposób) są łatwiejsi do znalezienia. Niestety, samo postrzeganie siebie, jako osobę odnoszącą sukcesy nie wystarczy. Liczy się to, co inni o Tobie myślą. Czy znasz ludzi, którzy poleciliby właśnie Ciebie, gdyby ktoś poprosił ich o referencje? Jeśli tak, poproś ich o dodanie rekomendacji na LinkedIn. Wszyscy, w tym rekruterzy, zauważą to.
3. Bądź postrzegany, jako ekspert
Mimo, iż dopasowanie kulturowe między osobą a potencjalnym pracodawcą będzie kluczowe w podjęciu decyzji o zatrudnieniu, większość konsultantów szuka osób z konkretnymi umiejętnościami i doświadczeniem. Jeśli jesteś uznany, jako ekspert lub specjalista w danej dziedzinie, masz większe szanse na bycie zauważonym.
4. Mądrze korzystaj z sieci
Wielu ludzi mówi o networkingu, znacznie mniej go w istocie praktykuje. Networking, jako wzajemna wymiana informacji i możliwości w obrębie wspólnego sektora biznesowego to potężne narzędzie zwiększające szanse bycia zauważonym.
Postaraj się utrzymać kontakt ze zdolnymi współpracownikami o licznych znajomościach i wyjdź naprzeciw tym, którzy są figurantami na twoim rynku.
5. Zainwestuj w budowanie długofalowej sieci kontaktów
Najlepsi networkerzy systematycznie poświęcają czas na budowanie profesjonalnych i długofalowych kontaktów biznesowych. Tego typu zachowanie jest o wiele bardziej autentyczne i przynosi więcej korzyści niż nagły przypływ entuzjazmu, do jakiego często uciekają się ludzie próbujący znaleźć pracę.
6. Portale społecznościowe
LinkedIn oraz inne portale społecznościowe i wyszukiwarki internetowe zmieniły niektóre elementy procesu poszukania specjalistów. W dalszym ciągu obowiązuje tradycyjne podejście do tematu, jednak większość researcherów, tworząc swoją listę kandydatów, korzysta także z narzędzi online. Warto zatem zbudować sobie na mediach społecznościowych profil przykuwający uwagę. Upewnij się również, czy wszystkie Twoje publikacje, komentarze branżowe i/lub PR są widoczne w sieci.
7. Znajdą Cię, jeśli Twój profil będzie odpowiedni
Kampanie searchingowe z prawdziwego zdarzenia mają za cel znalezienie najlepszych talentów dla danej roli a następnie przekonanie do niej najbardziej odpowiednich kandydatów. To, czy dana osoba aktywnie poszukuje pracy, jest na ogół nieistotne. Normą natomiast jest to, że to konsultant/researcher dzwoni do Ciebie, a to po części tłumaczy, dlaczego Twoja próba kontaktu z nim może być niekiedy nieudana.
8. Skorzystaj z firmy rekrutacyjnej przy własnym procesie
Jednym z najprostszych sposobów budowania relacji biznesowych jest skorzystanie z usług firmy rekrutacyjnej. Najbardziej trwałe kontakty w biznesie to te korzystne dla obu stron. Jeśli znalazłeś firmę zajmującą się wyszukiwaniem pracowników właściwych dla Twojego rozwoju, skontaktuj się z nimi, gdy zechcesz zatrudniać nowe osoby.
9. Jesteś klientem czy kandydatem?
Dla większości, odpowiedź na to pytanie brzmi: klientem i kandydatem, jednak nie zawsze równocześnie. Profesjonalny konsultant często znajduje pracę dla ludzi, których poznał jako klientów i pracuje dla klientów, którzy byli jego kandydatami. Warto zapamiętać, że sprawny rekruter może pomóc Ci rozwinąć karierę, ale także znaleźć talenty dla Twojej firmy.
Zastosuj długofalowe podejście budowania mocnych relacji z rekruterami i współpracownikami, opartych na obopólnych korzyściach. Postaraj się być widocznym i upewnij się, że Twoje kluczowe umiejętności i osiągnięcia są przedstawione w odpowiedni sposób.
Odkryj więcej praktycznych wskazówek na temat poszukiwania pracy w naszym centrum porad dla kandydatów. Lub – jeśli jesteś gotowy – rozpocznij szukanie nowej pracy.